۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۴۶۹۶۷

دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه عالی فقه و اصول و واحد ۴ شهید صدوقی با پدر شهید علیدوست

دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه عالی فقه و اصول و  واحد ۴ شهید صدوقی با پدر شهید علیدوست
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مدیر، اساتید و جمعی از طلاب مدرسه علمیه عالی فقه و اصول و شهید صدوقی واحد۴ با خانواده شهید مدافع حرم مهدی علیدوست دیدار کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مدیر، اساتید و جمعی از طلاب مدرسه علمیه عالی فقه و اصول و شهید صدوقی واحد ۴ با خانواده شهید مدافع حرم مهدی علیدوست دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام علیدوست پدرشهید مهدی علیدوست با روایت  خاطراتی از ایشان به برخی از ویژگی های شخصیتی و معنوی شهید اشاره کردند و فرمودند:  رهبر معظم انقلاب مدظله العالی سه ویژگی برای مدافعان حرم ذکر کردند. این سه ویژگی را بیان کرده و با زندگی شهید علیدوست تطبیق می‌دهم. اولین ویژگی غیرت دینی است. شهید علیدوست وقتی وصیت نامه می‌نویسد در اولین فراز از وصیت نامه بیان می‌کند: «از وقتی هجوم داعش و امالی تکفیری را در تلویزیون مشاهده می‌کنم خیلی بیقرارم و  عطش زیادی وجودم را فراگرفته برای انتقام از این قوم ظالم، چراکه اعتقاد دارم این قوم از نسل‌های ظالمانی هستند که به مادر سادات حضرت زهرا علیهاالسلام سیلی زدند. علی علیه‌السلام را خانه نشین کردند و امام حسین علیه‌السلام را مظلومانه به شهادت رساندند و زینب کبری علیهاالسلام را آواره شهر و دیار غربت کردندو حرمتش را رعایت نکردند. زمان جنگ می‌گفتند می‌رویم تا انتقام سیلی مادر را بگیریم و الان هم می‌رویم تا انتقام بگیریم».

وی ادامه داد: دومین ویژگی شهدای مدافع حرم از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، بصیرت بود. شهید علیدوست هم با بصیرت و آگاهی این مسیر را انتخاب کرد و در فرازی از وصیت نامه اش نوشته است: «هدف تکفیری‌ها کشور ماست و الان جبهه ما کاملا مشخص است، پس کسی به من خرده نگیرد که کجا می‌روی و برای چه رفتی».

حجت الاسلام علیدوست بیان داشت: ویژگی سوم که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند، این بود که شهدای مدافع حرم عشق به شهادت داشتند. شهید علیدوست عضو گردان صابرین بود. گردانی که همیشه در شرایط رزم و جهاد قرار دارد.

این پدر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه شهید علیدوست به مأموریت‌های زیادی رفتند، عنوان کرد: آقا مهدی پنج بار تا مرز شهادت پیش رفت، اما قسمت بود که مدافع حرم شود.

در پایان این دیدار، تابلوی مزین به نام حضرت علی علیه السلام با عنوان یادگاری طلاب مدرسه عالی فقه و اصول شهید صدوقی واحد۴ توسط مدیر مدرسه علمیه به پدر شهید علیدوست اهدا شد.

شهید مهدی علیدوست از پاسداران تکاور لشکر علی بن ابی طالب(ع) بود که در حین عملیات مستشاری در سوریه در تاریخ ۲۵ مهر ماه مصادف با سوم محرم با برخورد ترکش به پهلویش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) مهدی علیدوست روز سه شنبه ۲۷ مهر مصادف با ۷ محرم در قم با حضور گسترده و پر شور مردم برگزار شد و  در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم آرام گرفت.

کتاب «پرواز با پاراگلایدر» روایت زندگی شهید مدافع حرم «مهدی علیدوست» به قلم «علی فاطمی‌پور» و «فاطمه جعفری‌نجف‌آبادی» در قطع رقعی و ۲۳۶ صفحه توسط انتشارات شهید «کاظمی» روانه بازار نشر شده است‌.

ارسال نظرات