۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۲۲۴۷۴
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

توحیدی کردن جامعه مهمترین رسالت حوزه علمیه است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یکی از مهمترین کارهای طلاب را دعوت به توحید دانست و گفت: دنیای امروز با همه معارف بشر و تلاش دانشمندان تشنه علوم نو است؛ اما متاسفانه در جامعه با وجود اینکه منبع غنی همچون اهل بیت(ع) داریم ولی به خوبی از آن استفاده نمی کنیم.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در آیین پاسداشت شهید اندرواژ و آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر با تاکید بر تلاش بیشتر طلاب برای فراگیری علوم دینی گفت: طلاب در این مسیر با سختی هایی مواجه می شوند اما اگر کلام امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) را درک کنند به راحتی می توانند سختی ها را تحمل کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به سخنان رهیبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و روحانیان تهران ابراز داشت: این دیدار مقام معظم رهبری نشان از اهمیت و اهتمام ایشان نسبت به حوزه علمیه است.

وی یکی از مهمرین کارهای طلاب را دعوت به توحید عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه و روحانیون باید بر مبانی توحید حرکت و جامعه را توحیدی کند؛ دنیای امروز با همه معارف بشر و تلاش دانشمندان تشنه علوم نو است اما متاسفانه در جامعه با وجود اینکه منبع غنی همچون اهل بیت(ع) داریم ولی به خوبی از آن استفاده نمی کنیم.

حجت الاسلام خدری افزود: امروزه نیاز به تفکری جدید در جامعه موج می زند و این تفکر نو را باید حوزه علمیه به جامعه خود بدهد؛ نباید به شبهات و سوالاتی که مطرح می شود به عنوان یک تهدید نگاه کرد چراکه بنا به گفته رهبر انقلاب این سوالات تنها از سمت دشمن مطرح نیست بلکه یک فکر خلاق جوان است که آن را مطرح می کند و فرصتی است که بتوان به این شبهات و سوالات پاسخ گفت.

امام جمعه چغادک تقوا و عبادت را لازمه طلاب دانست و گفت: لازمه راه طلبگی داشتن تقوا است و اگر کسی با عمل خود اسلام را تبلیغ کرد مردم نیز آن را به راحتی می پذیرند؛ انسان باید خود را تعلیم و تعدیب، سپس مردم را به انجام این عمال سفارش کند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه نسبت به انقلاب و نظام اسلامی مسؤولیت خطیری دارند اظهار داشت: نمی توان فقط به درس توجه کرد و در عرصه های دیگر بی توجه بود بلکه حوزه های علمیه در عرصه دفاع از انقلاب باید حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز خون شهدا حجت را بر ما تمام کرده است اظهار داشت: انجام کارهای جهادی، درس خواندن و کار جهادی کردن باید در حوزه های علمیه باشد و کاری که شهید حججی آن را انجام داد حجت را بر ما تمام کرد./833/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات