۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۴۶۹۹۵
نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

رفاه طلبی و کینه نسبت به امیرمومنان از عوامل انحراف از مسیر ولایت

رفاه طلبی و کینه نسبت به امیرمومنان از عوامل انحراف از مسیر ولایت
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی رفاه طلبی و کینه نسبت به امیرمومنان(ع) را از عوامل انحراف از مسیر ولایت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع امامان جمعه استان اصفهان و خانواده‌های آنها، گفت: رفاه طلبی و کینه نسبت به امیرمومنان(ع) عامل انحراف از مسیر ولایت شد.

وی افزود: مهاجرینی که به پیامبر ایمان آوردند و از مکه هجرت کردند و در راه خدا جهاد مالی و جانی کردند و انصاری که مهاجرین را در منازل خود پناه دادند مومن حقیقی بودند رفاه طلبی آن‌ها بعد از رحلت پیامبر سبب شد تا با امیرمومنان (ع) بیعت نکنند و تنها چهار نفر با امیرمومنان بیعت کردند.

به گفته وی یکی از ۱۰ عامل انحراف از مسیر ولایت امیرمومنان (ع) که در ادعیه آمده است عوامل اقتصادی بود و برخی ولایت امیرمومنان (ع) را به آذوقه فروختند و این درس بزرگی برای امروز ما در دوره تحریم‌های ظالمانه دشمن است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در دوره‌ای که اوباما تحریم‌های حداکثری را علیه ایران اعمال کرد ملت قهرمان ایران استقامت کرد و پرچم «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» را که از سال ۴۲ بر افراشته تا به امروز به زمین نگذاشته است.

وی رفاه طلبی و لذت‌های دنیا و عدم توجه به ارزش‌ها سبب دوری از ولایت در صدر اسلام دانست و با اشاره به این توصیه رهبر معظم انقلاب به جوانان دهه شصت، هفتاد و هشتاد مبنی بر تحلیل مسائل روز، گفت: معظم له به دهه هفتاد عنوان واگرایی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این توصیه رهبر معظم انقلاب به مسؤولان که مسؤولان زی زاهدانه داشته باشند، اظهار داشت: دهه هفتاد تبدیل به دهه مسابقه تجملات مدیران و مسؤولان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به نوجوانان حاضر در جلسه گفت: ارزش و قدر پدران خود را بدانید که مصطفی و مجتبی خداوند هستند و خداوند پدران شما را برای امامت برگزیده است.

وی با اشاره به اینکه در دعای ۴۸ صحیفه سجادیه می‌فرماید، مقام امامت جمعه و امامت نماز فطر و قربان مقام ائمه است که توسط بنی امیه تصاحب و دزدیده شده بود، اظهار داشت: امروز به لطف خداوند در نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب، نایب امام زمان(عج) هستند و امامان جمعه با یک واسطه منصوب شده اند، از این رو خانواده و فرزندان قدر مقام امامت را بدانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به امامان جمعه توصیه کرد برای درس و قرآن و دین فرزندان خود در منزل وقت بگذارند تا فرزندان آن‌ها بتوانند رتبه‌های برتر علمی را کسب کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات