۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۴۶۷۴۷

توصیه های نماینده ولی فقیه در کاشان به حافظان و قاریان قرآن کریم

توصیه های نماینده ولی فقیه در کاشان به حافظان و قاریان قرآن کریم
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی تلاوت خوش قرآن و حافظ قرآن بودن را نعمت خداوند دانست و گفت: امروز وظیفه اصلی ما انتقال معارف قرآن به نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جمع منتخبان مسابقات حفظ و قرائت نیروی زمینی ارتش از سراسر کشور که در آستان مقدس امامزاده علی ابن امام محمد باقر (ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای دفاع از ولایت الهیه به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند، «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» گفت: بالاترین معروف رسانیدن این حرف پیامبر(ص) به مردم است و ظلم به ولایت امیرمومنان(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت الهیه بالاترین ظلم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم دانستن قدر و ارزش نظام اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه با تبعیت از ولایت فقیه امروز ارتش به لشکر اسلام و امام زمان(عج) تبدل شده است، افزود: وجود ولایت الهیه بالاترین نعمتی است که در این دنیا وجود دارد.

وی در ادامه تلاوت خوش قرآن و حافظ قرآن بودن را نعمت خداوند دانست و با بیان اینکه باید شکرگزار داشتن چنین نعمتی بود، افزود: امروز وظیفه اصلی ما انتقال معارف قرآن به نسل جدید است.

به گفته وی سخنرانی تبیینی در مدارس و یا قرائت قران با صوت زیبا در یک جمع جوان می‌تواند دل‌ها را بسوی معنویت جذب کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین بر لزوم جدی گرفتن بمباران دشمن در عرصه فرهنگی تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) می‌فرماید، ایمان و امید مردم و جوانان مدام در حال بمباران است.

وی افزود: بمباران امید و ایمان مردم و جوانان از سوی دشمن را باید جدی گرفت و برای مقابله با آن باید تدبیر داشت و از وظیفه‌ای که امروز بردوش ما است کوتاهی نکنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به لزوم حفظ همراه با تلاوت زیبا اشاره کرد و با تأکید بر اینکه از تفسیر قرآن و نهج البلاغه غفلت نکنید، اظهار داشت: در تفسیر نیز به کم و حداقل‌ها اکتفا نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: از تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، آیت الله مکارم، تفاسیر المیزان و تسنیم غفلت نکنید و در برنامه خود داشته باشید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات