۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۴۷۰۳۱
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

کاشت و حفاظت از درختان همانند تربیت نسل ارزشمند است

کاشت و حفاظت از درختان همانند تربیت نسل ارزشمند است
مراسم آغازین طرح کاشت یک میلیارد نهال، با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و گروه های مردمی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ضمن تعزیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت شهدای غزه گفت بسیار روشن است که آینده کشور، در گرو توسعه طرح‌های ترمیمی محیط زیست است و  این طرح  توان بالایی در مقابله با بلایای زیست محیطی خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام در زمینه کاشت و حفاظت از درختان، توسعه درختکاری معادل تربیت نسل است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: در روایات متعدد شکستن شاخه درخت مثل شکستن بال فرشتگان شمرده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی علاوه بر تجلیل از این طرح، خواستار توجه بیش از پیش به نگهداری از درختان  شد و افزود موضوع نگهداری و پاسبانی از محیط زیست در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و در روایتی آبیاری درخت را معادل سیراب کردن انسان زنده و در برخی روایات معادل سیراب کردن انسان متعالی و خاص  ارزش گذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت برخی روایات بر این نکته تاکید دارد که هر   فردی که در حفاظت و کاشت نهال قدم بردارد مادامی که درخت زنده  است او  حسنه دریافت می کند و به تحقیق  حفاظت از درختان یکی از باقی الصالحات محسوب می شود.

لازم به ذکر است، مراسم کاشت بیش از یک میلیارد  اصل نهال در دوره ای چهار ساله با محوریت وزارت جهاد کشاورزی از امروز آغاز شد.  این طرح ملی با همکاری بخش های مختلف دولتی و خصوصی در صدد رفع مشکل آلودگی محیط زیست و بهبود زندگی جانوری آغاز بکار کرد.

ارسال نظرات