۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۰۵۲
حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت‌های مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ/تدوین بیش از ۵۰ کتاب در زمینه مهارت‌های تبلیغی

گزارشی از فعالیت‌های مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ/تدوین بیش از ۵۰ کتاب در زمینه مهارت‌های تبلیغی
حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با اشاره به این که در عرصه پشتیبانی، تامین خوراک تبلیغیِ لازم برای مبلغان امری لازم و ضروری است، اهمیت عرصه پشتیبانی از مبلغان را مهم تر از عرصه میدانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه در دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل و جمعی از دبیران و مسئولان خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های متنوع و متعدد مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار داشت: در این مجتمع، تعداد ۶ مرکز آموزشی، پژوهشی و تبلیغی درحال راهبری می‌باشد.

وی افزود: تبلیغ مجازی مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ در راستای انتقال مفاهیم دین اسلام با روش‌های نوین در قالب‌های مختلف و بخش‌های متنوعی که مورد نیاز مخاطبان است، درحال تولید محتوا و فعالیت‌های مرتبط است.

مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه بیان داشت: تعداد ۲۵۰ نفر مبلغ با مرکز فضای مجازی درحال همکاری هستند که از این مقدار قریب به ۱۵۰ نفر از آنان به صورت روزانه در مجتمع حضور داشته و مشغول به فعالیت‌های تبلیغ مجازی می باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: رسالت این مرکز، تولید محتوا‌های تبلیغی در قالب‌های مجله و کتاب برای مبلغان است که ماهنامه سفیر امین و فصلنامه مطالعات تبلیغ از جمله این تولیدات می‌باشد.

لزوم پشتیبانی از تبلیغ و تهیه خوراک تبلیغی مبلغان

وی افزود: کتاب‌های مختلفی- به خصوص در حوزه مهارت‌های تبلیغی - در حال تدوین و تولید است که بیش از ۵۰ کتاب می باشد و به زودی در اختیار مبلغان تبلیغی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی ابراز کرد: ما در این مجتمع تعداد ۴ مرکز آموزشی همچون سفیران هدایت داریم که طلاب علاقمند به تبلیغ و فعالیت‌های تبلیغی در آن پذیرش شده و تربیت می‌شوند و تعداد ۳ مرکز آموزش عالی نیز رسالت اجرای درخت واره رشته گرایش‌های تبلیغی در حوزه دانشی تدوین را بر عهده دارند.

وی افزود: تبلیغ ارتباطات به عنوان بزرگ‌ترین حوزه دانشی درخت واره، بار بسیار سنگینی را بر دوش می کشد و در رشته گرایش‌های حوزه دانشی تدوین، تعداد ۲۰ رشته و ۳۷ گرایش در سطوح ۲ تا ۴ مطرح شده و رشته تبلیغ که شامل۱۲ گرایش است در مرکز تخصصی تبلیغ درحال آموزش می‌باشد.

مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه اضافه کرد: گرایش‌های کودک و نوجوان، مدیریت مسجد، امامت جمعه و جماعت و گرایش خطابه و سخنوری در مرکز تخصصی تبلیغ مجتمع درحال آموزش و پیگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم اهمیت دهی به مسئله تبلیغ و جلوگیری از استحاله فرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: سرگذشت برخی از کشورها اسلامی همچون امپراطوری اندلس و کشور ترکیه نشان می‌دهد که چگونه آنان، دچار استحاله فرهنگی شدند و دشمنان اسلام با ترویج ابتذال و بی‌بندوباری‌های فراگیر، توانستند بلایی بر سر آنان آوردند که امروز سرزمین‌هایی همچون اسپانیا و پرتقال یکی از مناطق اسلام ستیز جهان به شمار می آیند.

لزوم پشتیبانی از تبلیغ و تهیه خوراک تبلیغی مبلغان

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی جامعه‌ای شکل گرفت که برخاسته از ایدئولوژی مذهبی بود و بر این اساس موفقیت‌های چشمگیری را با رهبری رجل دینی و الهی کسب کرد که سبب جهش تاریخی اسلام شد و چون دشمنان، منافع خود را در خطر دیدند تلاش دارند تا با استحاله دینی و مذهبی به جنگ او رفته و از درون آن را متلاشی کنند.

مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این که در عصر امروز اهمیت تبلیغ ارزش‌های انسانی و الهی دوچندان است بیان داشت: تبلیغ دارای دو عرصه میدانی و عرصه پشتیبانی می‌باشد که در عرصه میدانی باید مبلغان دینی را ساماندهی کرده و اعزام کنیم و در عرصه پشتیبانی، خوراک تبلیغیِ لازم برای مبلغان مهیا شود.

وی افزود: باید دانست که قطعاً اهمیت عرصه تهیه محتوای تبلیغی، بیش از عرصه میدانی می‌باشد و در این عرصه مهارت آموزی و بروزرسانی مبلغان مطابق با نیازهای مخاطبان از جمله امور لازم در امر تبلیغ است که باید به آن اهتمام و توجه ویژه ای داده شود.

ارسال نظرات