۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۷۴۷۰۶۸

هزینه نهایی زایمان در بیمارستان دولتی

هزینه نهایی زایمان در بیمارستان دولتی
هزینه نهایی زایمان در بیمارستان دولتی بررسی شد.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده، یکی از شیرین ترین لحظه هایی که هر مادری در طول زندگی خود فقط یک بار آن را تجربه می کند؛ قطعا متولد شدن فرزند می باشد و حس شیرین بغل کردن فرزند برای اولین بار غیر قابل وصف است. هم اکنون جمعیت ایران به سمت پیری در حال افزایش است و به همین منظور اقدامات جدیدی را دولت در نظر گرفته است؛ که کانون خانواده برای فرزند آوری بیشتر مشتاق شود.

بر همین اساس تمهیدات صورت گرفته در سال های گذشته شاخص رشد جمعیت تغییرات قابل توجهی داشته است و حتی بیشتر زوج های جوان بیشتر نسبت به فرزندآوری ترغیب شده اند؛ دولت با کاهش هزینه های مربوط به تولد فرزند و در نظر گرفتن شرایط جدید به دنبال افزایش جمعیت است و حتی در همین راستا توانسته موفق شود. یکی از دغدغه های اصلی مادران باردار هزینه های زایمان در مراکز درمانی می باشد؛ در سال های اخیر به دلیل تورم اقتصادی هزینه های درمانی سر به فلک کشیده اند و دولت با به کار گرفتن دستورات جدید به دنبال کاهش چنین هزینه هایی می باشد.

هزینه زایمان بر اساس بیمارستان انتخابی و روش زایمان شامل هزینه های مختلفی می شود؛ اما به طور کلی هزینه های مربوط به زایمان به هر روشی بیش از حد گران قیمت نیست و هر فردی توانایی پرداخت چنین هزینه هایی را دارد، بر اساس آخرین مصوبه های به تصویب رسیده دولت هدف از کاهش هزینه های زایمان ایجاد تسهیلات بیشتر در کانون گرم خانواده می باشد و دولت در این زمینه توانسته موفقیت قابل توجهی را به دست بیاورد. در حالی که در سال های گذشته کمتر به این موضوع توجه می شد و شاخص فرزند آوری در کشور کاهش پیدا کرده بود؛ نسل جدید در سال های آینده در ایران کاملا جوان خواهد بود.

هزینه سزارین در بیمارستان دولتی در سال ۱۴۰۲

زایمان و تولد فرزند به روش های گوناگونی صورت می گیرد و نرخ هزینه های نهایی در هر روشی متفاوت می باشد؛ از روش های مرسوم و استاندارد پزشکی جهت تولد فرزند در دهه های اخیر سزارین شناخته می شود و حتی در این روش پزشک می تواند کنترل بیشتری در فرایند زایمان داشته باشد. تمامی مراحل در اتاق عمل انجام می شود و در هر مرحله سلامت جسمی مادر و جنین بارها مورد بررسی قرار می گیرد؛ هزینه سزارین به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و به طور کلی هزینه های بیمارستان و دستمزد پزشک متخصص تعیین کننده هزینه نهایی مربوط به سزارین می باشد. برخلاف سال های گذشته مادران باردار برای زایمان به شیوه سزارین مستلزم مراجعه به بیمارستان های غیر دولتی نیستند و هم اکنون انجام زایمان به این روش در بیمارستان های دولتی نیز امکان پذیر است.

دولت وقت به جهت کاهش هزینه های مربوط به زایمان به شیوه سزارین به بسیاری از بیمارستان های دولتی در طی بخشنامه ای اعلام کرد، که این جراحی باید با کمترین هزینه در بیمارستان های دولتی انجام بگیرد حتی در بیمارستان های دولتی زایمان به روش سزارین را متخصصان زنان و زایمان انجام می دهند؛ اگر دغدغه اصلی شما کاهش هزینه های مربوط به زایمان به صورت سزارین می باشد.

شما به راحتی می توانید در بیمارستان های دولتی اقدام به زایمان به شیوه سزارین کنید؛ البته برای زایمان در این روش در بیمارستان های دولتی مراحل مختلفی را باید طی کرد و پس از بررسی وضعیت مادر باردار و جنین مجوزهای لازم صادر می شود. در خصوص هزینه های زایمان به روش سزارین در بیمارستان های دولتی به راحتی می توان ادعا کرد، که هزینه پرداختی نهایی حدود یک چهارم بیمارستان های غیر دولتی می باشد و حتی برای پرداخت هزینه ها می توانید از دفترچه های خدمات درمانی مختلف کمک بگیرید.

اغلب بیمارستان های دولتی با بسیاری از دفترچه های خدمات درمانی طرف قرارداد هستند و در این شیوه شما می توانید هزینه های نهایی را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید و حتی اغلب مادران باردار از روند زایمان به روش سزارین در بیمارستان های دولتی اظهار رضایت داشته اند و حتی سالانه بیش از میلیون ها مادر باردار در بیمارستان های دولتی ایران اقدام به زایمان به روش سزارین می کنند.

هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان دولتی در سال ۱۴۰۲

یکی از قدیمی ترین روش های زایمان قطعا شیوه طبیعی می باشد و حتی بسیاری از افراد فعال در حوزه پزشکی مادران باردار را جهت انجام زایمان مطابق با این روش تشویق می کنند؛ زایمان به روش طبیعی کمترین میزان از عوارض را به همراه دارد. همچنین در زایمان به این روش مادر در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند سلامت جسمی خود را به دست بیاورد؛ ترجیح حدود ۴۸ درصد از مادران باردار ایرانی زایمان به روش طبیعی می باشد و علت این مسئله مزیت و ویژگی های اصلی زایمان مطابق با این روش است. حتی در برخی از زایمان های اضطراری مادر باردار دیگر قدرت انتخاب نداشته و مستلزم انجام زایمان به روش طبیعی می باشد؛ در این روش جنین بدون بیهوشی و در مدت زمان کوتاه تری متولد می شود.

در خصوص هزینه های مربوط به زایمان به روش طبیعی در سال جاری به راحتی می توان ادعا کرد، که یکی از کم هزینه ترین روش های زایمان در ایران شیوه طبیعی می باشد و حتی عوارض ناشی از زایمان به این روش بسیار محدود است. مادران باردار برای زایمان به روش طبیعی در بیمارستان های دولتی همیشه بیشتر مشتاق هستند؛ چون یک تیم حرفه ای متشکل از پزشک متخصص، مامای با تجربه و پرستار خبره در اتاق زایمان حاضر می شوند و همچنین هزینه نهایی پرداختی برای زایمان به این روش بسیار ناچیز است.

هزینه نهایی زایمان مطابق با این روش به قدری ارزان می باشد؛ که تمامی اقشار جامعه قدرت پرداخت آن را دارند و همچنین هزینه های نهایی زایمان مطابق با این روش شامل دفترچه های خدماتی درمانی نیز می شود، هم اکنون زایمان به روش طبیعی در ایران در لیست کم هزینه ترین شیوه ها قرار دارد و شما در یک مرکز درمانی حرفه ای دولتی می توانید فرزند خود را به دنیا بیاورید.

ارسال نظرات