۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۴۷۳۸۱
آیت الله حسینی بوشهری:

چهره واقعی زن، زندگی آزادی غرب را در غزه مشاهده می‌کنیم

چهره واقعی زن، زندگی آزادی غرب را در غزه مشاهده می‌کنیم
امام جمعه قم با بیان اینکه شیعیان حامیان اصلی ملت مسلمان فلسطین هستند، گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران ایجاد همه پرسی ساکنان اصلی فلسطین می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: امیرالمومنین علیه السلام در خطبه ای فرمودند از خدا پروا داشته باشید و هر کار را به نیکی انجام بدهید و در تمام کارها خداترسی را برنامه کار قرار دهید زیرا خدای متعال با انسان های متقی و انسان های مومن و نیکوکار است.

وی با اشاره به غفلت از یاد خدا ابراز کرد: غفلت از یاد خدا منشأ بسیاری از مشکلات زندگی ماست، انسانی که غافل شد دست به هرکاری می زند و دیگر حیا و حجب به کنار می رود، یکی از امور خطرناکی که موجب می شود دامنگیر انسان شود و او را از نعمات دنیا و آخرت باز دارد، افتادن در دام گناه و فراموشی خدا است و خدا‌فراموشی فراموشی انسان از خود را به دنبال دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه انسان های غافل سطحی نگر هستند، اظهار داشت: ارزش انسان به آگاهی و دانایی است، انسان غافل در کجی و گمراهی ها همه چیز را زیرپا می گذارد، راه مبارزه با غفلت یادآوری هدف اصلی آفرینش است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ایام فاطمیه تصریح کرد: این ایام را خدمت شما عزاداران و ارادتمندان به خاندان اهل بیت تسلیت عرض می کنم، شناخت و معرفت به حضرت زهرا (س) دریای ژرفی است که دست یافتن به مقام ایشان امکان ندارد، خداوند در قرآن در آیه تطهیر مقام فاطمه زهرا (س) را بیان کرده است و پیامبر خدا (ص) فرمود فاطمه و فرزندانش حجت خدا بر خلق هستند.

وی اشاره ای به هفته گرامیداشت معلولان کرد و گفت: بخشی از جامعه ما دارای معلولیت جسمی و روانی هستند، معلولان جامعه ما حق بزرگی به گردن ما دارند لذا بی تفاوت نباید از کنار آنها عبور کرد، مسئولان و خیرین عزیز هر از چندگاهی سر به آسایشگاه ها بزنند و معلولین را تنها نگذارند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دور جدید حملات صهیونیست ها به غزه از سر استیصال رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: روزی خواب سرنگونی حزب الله لبنان، عراق، سوریه و ایران را می دیدند اما خوابشان نه تنها محقق نگردید بلکه ما به وعده الهی که نابودی شرک و کفار می باشد اطمینان داریم و امروز حزب الله قوی تر از همیشه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمریکا به دنبال دوگانه سازی بود، خاطرنشان کرد: دنیا شاهد باشد پشتیبانان اصلی فلسطین، شیعیان ایران، حزب الله لبنان و عراق و انصار الله یمن هستند، شیعیان در کنار برادران سنی خود در فلسطین ایستاده اند و تا پیروزی نهایی حامی برادران مسلمان خود هستند و اجازه نخواهند داد آمریکا با دوگانه سازی و تفرقه به منافع خود دست یابد.

وی افزود: نظر جمهوری اسلامی همه پرسی ساکنان اصلی فلسطین است و نتیجه هر چه شد همان است، سال قبل با بهانه آزادی زن و به بهانه ای واهی معرکه ها به راه انداختند ولی حالا خود در فلسطین نسل کشی راه انداخته اند که زن و مرد ندارد.

امام جمعه شهر قم با اشاره به انتخابات اسفندماه اظهار کرد: مشکلات و سختی های زیادی را پشت سر گذاشته ایم و پشت انقلاب ایستاده ایم البته از مسئولان می خواهیم که آرام آرام مشکلات معیشتی را برطرف کنند و مردم ما هم پرشور در انتخابات شرکت خواهند کرد تا بار دیگر نشان دهند که ملت ایران بر سر پیمان خود با امام، شهدا و رهبر انقلاب ایستاده اند.

ارسال نظرات