۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۴۷۵۳۲
رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق:

قوانین حقوق بشر جهانی برای حفظ قدرت کشورهای استکباری تدوین‌ شده است

قوانین حقوق بشر جهانی برای حفظ قدرت کشورهای استکباری تدوین‌ شده است
حجت الاسلام الناصری با اشاره به این که قوانین حقوق بشر جهانی برای حفظ قدرت کشورهای استکباری تدوین‌ شده است، بر ضرورت تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی و ممنوعیت معامله با دلار از سوی جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق در هفتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز در سالن ایثار باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد با اشاره به ضعف قوانین بین المللی در حمایت از مظلومان و مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نقاط ضعف قوانین حقوق بشر کنونی بسیار بیشتر از برخی جنبه‌های مثبت آن است و این قوانین کاملا بر طبق میل مستکبران عمل می شود.

وی افزود: برای اینکه مظلومیت مردم سرزمین‌هایی مانند فلسطین بهتر درک شود باید قوانین و روح حاکم بر آموزه‌های حقوق بشر به‌ درستی در بین سرزمین‌های اسلامی و سایر کشورهای آزاده جهان، روشنگری شود.

رئیس مجلس ملی ادیان عراق بیان داشت: اگر ناتو بخواهد در شمال نوار غزه اقدام به تاسیس پایگاه نظامی کند احتمال اینکه مقدمه‌سازی برای ایجاد جنگ جهانی سوم شود، دور از انتظار نیست.

حجت الاسلام شیخ الناصری با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث کانال بن گوریون در شمال غزه عنوان داشت: این اقدام توسط صهیونیست‌ها غیرقابل‌پذیرش است و مقاومت حق خود می‌داند تا مانع از احداث این طرح شود.

قوانین حقوق بشرجهانی برای حفظ قدرت کشورهای استکباری تدوین‌ شده است

وی با بیان این که تشکیل یک جبهه جهانی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی لازم و ضروری است تاکید کرد: باید تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی، شکستن محاصره غزه، ممنوعیت معامله با دلار، تشکیل کمیته حقوق بشر بین‌المللی برای دفاع از فلسطین، شکایت به نهادهای بین‌المللی، حمایت از آرمان قدس و جلوگیری از طرح‌های صهیونیستی بصورت جدی مورد توجه جبهه مقاومت و سایر کشورهای اسلامی باشد.

حجت الاسلام شیخ الناصری در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل امام راحل و انقلاب اسلامی ایران در دفاع از آرمان قدس شریف بیان داشت: طی ۴۴ سال گذشته توانمندی‌های فلسطین همواره افزایش‌ یافته و در آینده شاهد شکست نهایی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

رئیس شورای علما و رئیس مجلس ملی ادیان عراق افزود: علمای شیعی در ایران و نجف اشرف طی ۷۰ سال گذشته همواره نسبت به خطر شکل‌گیری رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده‌اند و بسیاری از علمای نجف اشرف مانند آیت‌الله سیستانی و مرحوم کاشف الغطا از همان ابتدای پایه‌ریزی تشکیل رژیم صهیونیستی، مسلمانان جهان را نسبت به جهاد در برابر اشغالگران دعوت کرده و نسبت به آن فتوا صادر کردند.

ارسال نظرات