۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۴۷۶۸۷
جانشین فرمانده سپاه قم تشریح کرد؛

جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۷ شهید گمنام در مناطق مختلف قم

جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۷ شهید گمنام در مناطق مختلف قم
جانشین فرمانده سپاه امام علی‌ ابن ابی‌طالب(ع) قم از تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مناطق مختلف قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی‌ ابن ابی‌طالب(ع) قم در نشست خبری آیین بدرقه پیکر مطهر هفت شهید گمنام که بعد از ظهر امروز در معراج شهدای باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: با اختصاص 8 شهید گمنام دفاع مقدس به شهر قم، پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تاریخ 16 آذرماه 1402 با برگزاری مراسم استقبال وارد قم شد.

وی افزود: در همین رابطه کاروان پیکرهای مطهر شهدا از گلزار شهدای بهشت معصومه(س)‌ وارد شهر قم شد و در مسیر خیابان امام به سمت حرم مطهر و شماری دیگر از خیابان‌های شهر مقدس قم تا معراج شهدا و در نهایت در باغ موزه دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفت.

جانشین فرمانده سپاه امام علی‌ ابن ابی‌طالب(ع) قم از آن روز به بعد پیکرهای مطهر شهدای گمنام با برگزاری برنامه‌های جانبی مختلف در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، هیات‌های مذهبی و دیگر اماکن و محافل،‌ مهمان مردم انقلابی شهر مقدس قم بودند که در قسمت مدارس استان، بیش از 250 مدرسه به باغ موزه و به دیدار شهدا آمده و از وجود شهدای گمنام استفاده کردند.

کبیری پور با اشاره به این که برنامه‌های فرهنگی یاد شده با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام در شهر مقدس قم تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه می‌یابد بیان داشت:‌ در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مصادف با روز یکشنبه ۲۶ آذرماه پس از تجمع مردمی در حرم مطهر حضرت ممعصومه(س) برنامه تشییع پیکرهای مطهر شهدا به سمت میدان جانبازان آغاز می‌شود.

وی افزود: پس از این مراسم باشکوه، برنامه تشییع منطقه‌ای و تدفین شهدا در مناطق مختلف قم انجام خواهد شد؛ بر همین اساس پیکر مطهر هفت شهید گمنام در قم خاکسپاری می‌شود و مراسم خاکسپاری یک شهید دیگر پس از طی مراحل لازم و انجام آزمایش‌های مورد نیاز در زمان دیگری صورت می‌گیرد.

جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر هفت شهید گمنام در مناطق مختلف قم

جانشین فرمانده سپاه امام علی‌ ابن ابی‌طالب(ع) قم با اشاره به این که پیکر مطهر هفت شهید گمنام در مناطق مختلف قم به خاک سپرده می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته پیکرهای مطهر سه شهید مهمان مردم منطقه نیروگاه در بوستان‌های شهریار(امامزاده ابراهیم-خیابان کشاورز شمالی)، بوستان گلها (امامزاده سید معصوم- شیخ آباد- خیابان حکمت جنوبی) و بوستان حافظ (میدان توحید- خیابان امینی بیات-میدان حافظ) خواهند بود.

کبیری پور افزود: همچنین پیکر مطهر یک شهید در بوستان لاله منطقه آزادگان (میدان آزادگان- بوستان لاله)، یک شهید در منطقه پردیسان (دانشگاه فنی و حرفه‌ای)، یک شهید در شهرک صنعتی شکوهیه و یک شهید نیز در بوستان شهدا منطقه آذر شهر قم به خاک سپرده خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی‌ ابن ابی‌طالب(ع) قم اظهار داشت: برنامه خاکسپاری پیکر مطهر ۲ شهید دیگر نیز در روزهای بعد انجام خواهد شد که در همین رابطه برنامه تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در شهرک صنعتی شکوهیه در صبح روز ۲۸ آذرماه و برنامه تشییع و خاکسپاری پیکر شهید گمنام دیگر در بوستان شهدای آذر در روز جمعه یکم دی‌ماه راس ساعت ۱۵ از امامزاده موسی‌ مبرقع(ع) به سمت بوستان شهدا با حضور مردم شهید پرور قم برگزار می‌شود.

کبیری پور با اشاره به این که حضور پیکرهای مطهر شهدا در سراسر شهر قم نورانیت خاصی ایجاد می‌کند، بیان داشت: سن این شهدا از ۱۶ تا ۳۰ سال است که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس همچون والفجر مقدماتی، کربلای پنج، عملیات خیبر و والفجر هشت به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان بعد از سال‌ها به کشور بازگشته‌است.

ارسال نظرات