۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۴۷۶۹۸
امام جمعه موقت کاشان:

انجام واجبات و دوری از محرمات از اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا بود

انجام واجبات و دوری از محرمات از اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا بود
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انجام واجبات و دوری از محرمات از اصولی بود که بر زندگی فاطمه زهرا(س) حاکم بود و در خانه حضرت هیچ واجبی ترک و هیچ گناهی انجام نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در دومین شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: عبادت از جمله اصولی است که بر خانواده حضرت فاطمه زهرا حاکم بود.

وی افزود: تمام برکات زندگی ایشان ناشی از ترجیح دادن رضای خدا و کسب رضایت خدا بر رضای خود است که این نیز هزینه دارد و هزینه آن تحمل سختی‌ها و بصیرت است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انجام واجبات و دوری از محرمات یکی از اصولی بود که بر زندگی حضرت فاطمه زهرا حاکم بود و در خانه حضرت زهرا (س) هیچ واجبی ترک و هیچ گناهی انجام نشد و این اصل باید در خانه‌های ما نیز حاکم باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ما نیز امروز باید تلاش کنیم خانه‌های خود را با دوری از ایسنتاگرام و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و غیبت از گناه پاک سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ریشه برخی انحرافات در جامعه فقر نیست و ضعف ایمان است، افزود: دستی که از دست خدا بیرون آورده شود، شیطان دست او را خواهد گرفت و گرفتار هوای نفس خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان یکی از عوامل انحرافات را ضعف معنویت دانست و اظهار داشت: اگر اهل نماز و تقوا باشیم بسیاری از انحرافات که ناشی از ضعف ایمان برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه احترام متقابل یکی دیگر از اصولی بود که بر زندگی حضرت فاطمه زهرا حاکم بود، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و اختلافات خانوادگی و طلاق‌ها برای این است که زن و شوهر احترام یکدیگر را ندارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات