۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۴۷۸۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

وتوی آتش بس در غزه سبب نفرت جهانی علیه دولت تروریست آمریکا خواهد شد

وتوی آتش بس در غزه سبب نفرت جهانی علیه دولت تروریست آمریکا خواهد شد
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: وتوی آتش بس فوری در غزه از سوی آمریکا سبب تشدید نفرت جهانی علیه دولت تروریست آمریکا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر و دو بال برای پرواز به سطوح عالی بشریت هستند.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ایران علم و دین باید هم‌تراز با یکدیگر حرکت کنند، گفت: این دو مرکز تعلیم و تعلم را به لحاظ اخلاق و ساماندهی حاکم بر این دو و برخی محتوا‌ها باید به یکدیگر نزدیک شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: به تعبیر برخی از بزرگان حوزه به دنبال این است که خدا در حوزه دین و اخلاق و معارف چه دستوراتی را داده است و دانشگاه دنبال ما فعل الله است و نیاز‌های جامعه در بخش‌های مختلف صنعتی و پزشکی و هنر و ادبیات را دانشگاه تامین می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم تبادل و ارتباط بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، حوزه آینده نگری همراه با طرح و برنامه را باید از دانشگاه بگیرد و از طرف دیگر دانشگاه نیز اخلاص، صفا، ایثار و زهد را باید از حوزه بگیرد.

وی ادامه داد: فرمانداران منطقه کاشان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل موضوعات و مسائل و مشکلات و نیاز‌های منطقه را احصا و جمع آوری و به دانشگاه و حوزه ارائه کنند و از آن‌ها برای حل مشکلات راهکار بخواهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به تحولات غزه و ادامه جنایات صهیونیست هادر غزه اشاره کرد و گفت: هدف صهیونیست‌ها در دور اول جنگ نابودی و حذف حماس و همچنین آزادی اسرای نظامی وغیر نظامی اسرائیل بود، اما قبول آتش بس از سوی نتانیاهو نشانه شکست رژیم صهیونیستی بود.

وی ادامه داد: دوره دوم حملات رژیم صهیونیستی اسرائیل بعد از 8 روز آتش بس و متمرکز شدن دشمن روی جنوب لبنان برای این است که خان یونس با گردان‌های حماس گره خورده است و برای همین اسرائیل به دنبال ترور رهبران حماس و تضعیف حماس است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حمله رژیم صهیونیستی به رفه نیز با هدف کوچاندن مردم رفح به طرف کشور مصر است که هم مردم رفه به شدت مقاومت می‌کنند و هم مصر مخالف این توطئه دشمن است.

به گفته وی کابینه نتانیاهو برای جلوگیری از اعتبار خودش به دنبال پیروزی در رفح و خان یونس هستند در حالیکه جبهه مقاومت و نیرو‌های فلسطینی در مقابل پیشروی اشغالگران در جنوب غزه سد محکمی را درست کردند و پیش روی صهیونیست‌ها را به سمت خان یونس به شدت کند کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دبیر کل فعلی سازمان ملل برای نخستین بار در مدت ریاست و دبیری خود در سازمان ملل از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل استفاده کرد و زمانی که متوجه شد امنیت و صلح جهانی به خطر افتاده از اعضای شورای امنیت تقاضای جلسه فوری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پیشنهاد آتش بس فوری در غزه از سوی اعضای سازمان ملل و وتوی ظالمانه آن از سوی آمریکا را چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای ادامه جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل دانست و تأکید کرد: وتوی آتش بس فوری در غزه از سوی آمریکا سبب تشدید نفرت جهانی علیه دولت تروریست آمریکا خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات