۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۴۷۳۸۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ماهیت ۱۶ آذر ضد آمریکایی است

ماهیت ۱۶ آذر ضد آمریکایی است
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: آمریکا و فرانسه کوچکتر و حقیرتر از آن هستند که بخواهند حزب الله قهرمان را تهدید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد، با تبریک روز دانشجو به دانشجویان گفت: جوانان دانشجو سرمایه‌های عظیم آینده ایران اسلامی هستند که برای رسیدن به مدارج علمی و معنویت باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ماهیت ۱۶ آذر را ضد آمریکایی دانست و افزود: کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد سال ۳۲ که منجر به سقوط دولت مردمی شد سبب تظاهرات اعتراضی دانشجویان در ۱۶ آذر نسبت به آمدن معاون روزولت به ایران و شهادت سه دانشجو شد.

به گفته وی ماهیت ضد آمریکایی تظاهرات دانشجویان در ۱۶ آذر به دلیل اینکه ۱۰ سال قبل از آغاز نهضت و قیام امام خمینی (ره) است بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به انتظارات امام راحل و رهبر معظم انقلاب از دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه مبدا همه تحولات و در رأس امور بوده و تقدیرات و مقدرات یک کشور به وجود آن‌ها است.

وی با اشاره به فراز‌های مهمی از فرمایشات رهبر معظم در دیدار با فرماندهان سپاه درسال ۷۰ یادآور شد: تاریخ در حال تکرار است و یکی از پیچ‌های مهم تاریخ امروز در حال رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به وظایف کوتاه مدت و بلند مدت انجمن‌های اسلامی اروپا اشاره کرد و افزود: شناخت جبهه حق و باطل یکی از وظایف کوتاه مدت و نقش آفرینی در تحولات به نفع جبهه حق از وظایف بلند مدت انجمن‌های اسلامی اروپا است.

وی افزود: مقوله های مادی گرایانه دنیا از جمله لیبرالیسم به دلیل فجایعی که برای بشریت ایجاد کردند از جمله جنایات امروز آن‌ها در غزه دیگر برای نسل کنونی بشر جذابیتی ندارد.

به گفته وی امروز گرایش به دین بویژه به اسلام یک فرصت گرانبهایی است که دانشجویان در این دو مرحله کوتاه مدت و میان مدت باید نقش آفرینی داشته باشند و جبهه حق را بشناسند و به جبهه حق کمک کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به روز جهانی حقوق بشر در ۱۹ آذرماه گفت: آمریکایی‌ها امروز بدون توجه به آمار رسمی سازمان ملل که هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می‌شود اعلام کردند، هیچ دلیلی برای بمباران غیر نظامیان در غزه از سوی اسرائیل وجود ندارد.

وی افزود: در حالی آمریکایی‌ها بمباران مناطق مسکونی غزه و شهادت غیر نظامیان را عمدی نمی‌دانند که دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین اعلام کرد هواپیما‌های اسرائیل طی دو ماه گذشته ۵۲ هزار تن بمب بر سر مردم غزه ریخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تشکل‌های مدعی مدافع حقوق بشر در قبال جنایات رژیم جعلی اسرائیل و قتل عام مردم غزه کارآیی خود را از دست داده اند، گفت: امروز تشکل‌های جدید و حقیقی مدافع حقوق بشر باید جایگزین تشکل‌های مدعی حقوق بشر شود.

وی به تهدید آمریکا و فرانسه برای ورود به جنگ با مردم غزه اشاره و تأکید کرد: آمریکا و فرانسه کوچکتر و حقیرتر از آن هستند که بخواهند حزب الله قهرمان را تهدید کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه دشمن نباید دستاورد‌های جبهه مقاومت را در طوفان الاقصی فراموش کند، یادآور شد: براساس اطلاعات فوق سری، اسامی عوامل موساد درکشور‌های منطقه از جمله مصر و ایران و اردن، لبنان و عراق که به دست نیرو‌های مقاومت افتاده، پروژه‌های امنیتی آن‌ها در منطقه افشا شده است.

وی افزود: امروز انصارالله یمن نسبت به ائتلاف عربستان و امارات واکنش نشان داده و اعلام کرده است اگر عربستان و امارات به ائتلاف اسرائیل ملحق شوند، میادین نفتی این دو کشوررا منهدم خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تقدیر و تجلیل از مردم شهید پرور و دارالمومنین کاشان در تشییع و بدرقه ۱۲ لاله بی و نام نشان در این شهرستان گفت: شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله دستغیب اظهار داشت: آیت الله دستغیب مهذب نفوس بود و تهذیب می‌کرد و خطبه‌های ایشان حقیقتا مهذب بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات