۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۴۷۲۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

قرآن و عترت؛ راهنمای انسان برای تشخیص راه صحیح

قرآن و عترت؛ راهنمای انسان برای تشخیص راه صحیح
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: انسان در این دنیا یک راه به سوی بهشت و یک راه به سوی جهنم در پیش روی دارد و برای انتخاب هر یک از این دو راه آزاد و مختار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دبیرستان دخترانه ریحانه النبی بعد از اقامه نماز ظهرین در جمع دانش آموزان گفت: ما می‌توانیم با کمک خدا، قرآن، پیامبر و اهل بیت(ع) بر شیطان پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه ما در عالم دنیا زندگی می‌کنیم و تفاوت عالم دنیا با عالم ملائکه این است که در عالم ملائکه اصلا خدا معصیت نمی‌شود، افزود: تنها عالمی که خدا در آن معصیت و یا عبادت می‌شود عالم دنیا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: با این ویژگی‌ها انسان می‌تواند هم خداوند را عبادت کند و هم معصیت کند و اگر دنیا پست و پائین است به این دلیل است که امر خدا زیر پا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در عالم ملائکه فقط ذکر و تسبیح است، اما اقتضای عالم دنیا و اختیار این است که ما در دو راهی بهشت و جهنم قرار داشته باشیم، اظهار داشت: انسان در این دنیا یک راه به سوی بهشت و یک راه نیز به سوی جهنم در پیش روی خود دارد و برای انتخاب هر یک از این دو راه آزاد و مختار است.

به گفته وی خداوند برای انتخاب این دو راهی ابزاری را برای امتحان قرار داده است که یکی از این ابزار‌ها امتحان نفس اماره و دیگری شیطان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: خداوند برای انتخاب راه صحیح، قرآن، پیامبر و چهارده معصوم را فرستاده است تا ما بر سر دو راهی مسیرصحیح و خیر را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: انسان اگر عبادات و کار‌های خود را خالصانه و فقط برای خدا انجام دهد، خداوند نیز بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او قرار خواهد داد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات