۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۴۷۸۳۸
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

شهدا میراث‌دار اهل بیت هستند

شهدا میراث‌دار اهل بیت هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: یکی از ویژگی های شهدا این بود که اهل ایثار و فداکاری بودند و تمام این ویژگی‌ها میراث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در مراسم یادبود شهید مدافع حرم سردار محمد علی عطایی شورچه که در مسجد فاطمیه کنگاور برگزار شد، از شهدا به عنوان الگو و چراغ راه زندگی یاد کرد و گفت: شهدا شاگرد مکتب اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: زنده نگه ‌داشتن یاد شهدا کاری بسیار بزرگ و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به ثابت ‌قدم ‌بودن شهدا در راه حق و بر سر عهد خود، افزود: شهدا با خدا عهد بستند و به عهدی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند. عهد شهدا با خداوند این بود که برای دفاع از دین و ارزش‌های الهی تا پای جان ایستادگی کنند. همان عهدی که اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با خدا بستند و تا پای جان، پای عهدشان ماندند.

وی ارتباط شهدا با خداوند متعال را ارتباطی عاشقانه خواند و عنوان کرد: شهدا عاشق شهادت بودند و حتی یک لحظه احساس پشیمانی نکردند. عهدشان را تغییر ندادند و عقیده‌شان به خدا و ائمه اطهار(ع)، به باور قلبی تبدیل شده بود. نمونه‌ این دلدادگی به رب‌العالمین، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود که به فرزندان و خانواده شهدا سفارش می‌کرد «برای شهادت من دعا کنید».

امام جمعه کرمانشاه با مروی‌ بر صفات ارزنده شهدا گفت: یکی از ویژگی‌های شهدا، مجاهدت خستگی‌ناپذیر آن‌ها بود. شهدا در عمل اخلاص داشتند و جز برای خشنودی خدا کاری نمی‌کردند. ویژگی دیگر شهدا این بود که اهل ایثار و فداکاری بودند و تمام این ویژگی‌ها میراث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مجدداً از حضور پروشور مردم استان، به‌ویژه شهرستان کنگاور، در تشییع پیکر مطهر شهید محمدعلی عطایی شورچه قدردانی کرد./1400/

ارسال نظرات