۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۴۷۹۴۰
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

اطاعت از خداوند؛ نخستین اصل حاکم بر خانواده حضرت زهرا

اطاعت از خداوند؛ نخستین اصل حاکم بر خانواده حضرت زهرا
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی گفت: نخستین اصلی که بر خانواده حضرت زهرا(س) حاکم بود اصل اطاعت خداوند بود و خداوند در خانه حضرت زهرا (س) اطاعت و به دستورات خدا عمل می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در شام شهادت فاطمه زهرا (س) در مسجد آیت الله رضوی گفت: خانه‌ای که فاطمه زهرا در آن زندگی می‌کرد خانه‌ای نمونه و بی نظیر در عالم بود.

وی افزود: یکی از عوامل مهمی که می توان این خانواده را به عنوان خانواده نمونه معرفی کرد این بود که حضرت زهرا (س) مادر، زن و انسان نمونه و الگو برای همه جهانیان و امام زمان (عج) بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از عوامل مهمی که این خانواده نمونه و الگو شد اصولی بود که بر این خانواده حاکم بود که اگر ما نیز خواهان خانواده‌ای سالم و صالح و خانه‌های با برکت هستیم باید این اصول بر زندگی خانوادگی ما حاکم باشد.

وی افزود: نخستین اصلی که بر خانواده حضرت زهرا (س) حاکم بود اصل اطاعت خداوند بود و خداوند در خانه حضرت زهرا (س) اطاعت و به دستورات خداوند در این خانه عمل می‌شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه پایه و اساس خانواده باید اطاعت از خداوند باشد و در خانواده تقوا حاکم باشد، گفت: زن و شوهر در انجام واجبات الهی باید به یکدیگر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه عبادت دومین اصلی بود که بر خانواده حضرت زهرا (س) حاکم بود، اظهار داشت: خانه حضرت زهرا (س) مملو از نور و عبادت و عبادتگاه بود و هر خانه‌ای عبادتگاه باشد این خانه برای آسمان نورافشانی خواهد کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود برای اهل آسمان نورافشانی می‌کند و از توهین، دشمنام، پرخاش، ریا و فریب به دور است و زندگی شیرین است.

وی احترام متقابل به یکدیگر را سومین اصول حاکم بر خانواده حضرت زهرا (س) دانست و ابراز داشت: یکی از اصولی که بر خانواده حضرت زهرا (س) حاکم بود احترام متقابل به یکدیگر و بود امیرمومنان (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) احترام زیادی برای یکدیگر قائل بودند.

به گفته وی زن و شوهر یکدیگر را باید یک موجود مقدس بدانند و مرد به همسرش باید به عنوان یک هدیه الهی و یک وسیله آرامش و مونس خود نگاه کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان اگر بخواهد خدا را پاک و مطهر ملاقات کند باید همراه با همسرخود باشد، اظهار داشت: همسر وسیله‌ای است که انسان می‌تواند با او به کمال و به مقام لقای الهی برساند.

وی همچنین از تعاون در خانواده به عنوان چهارمین اصل در خانواده حضرت فاطمه زهرا (س) نام برد و با بیان اینکه امیرمومنان (ع) در کار‌های خانه به حضرت فاطمه زهرا (س) کمک می‌کرد، گفت: امروز مردان باید با الگو از امیرمومنان (ع) در کار‌های خانه به همسر خود کمک کنند.

امام جمعه موقت کاشان از نداشتن انتظارات بی جا به عنوان یکی دیگر از اصول بر خانواده حضرت زهرا (س) نام برد و افزود: مرد خانه در صورت توان باید زندگی متعادل و یک رفاه نسبی و به دور از تجملگرایی را برای همسرش فراهم کند.

وی با بیان اینکه اگر مرد توان فراهم کردن زندگی معمولی را ندارد همسر او باید مدارا کند و بیش از حد توان همسر از او انتطار نداشته باشد، گفت: زن و شوهری که یکدیگر را وادار به کاری کنند که از توان آن‌ها خارج باشد خداوند حسنات آن‌ها را نمی‌پذیرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات