۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۴۷۹۸۹
مدیر حوزه علمیه کاشان:

وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دائمی جامعه است

وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دائمی جامعه است
اصفهان-حجت الاسلام اسماعیلی وحدت حوزه و دانشگاه و ارتباط این دو نهاد را نیاز دائمی جامعه امروز دانست و گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد تأثیرگذار در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشست وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان «جامعه الگو در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که به همت تشکل اساتید برهان دردانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه و ارتباط این دو نهاد انسان ساز نیاز دائمی جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه وجود ۱۷ حوزه علمیه در منطقه کاشان، ظرفیت بالایی برای هم اندیشی با دانشگاهیان است، افزود: از تمامی اساتید دانشگاه می‌خواهم با ارتباط هر چه بیشتر جامعه را از نتایج ارزشمند این اقدام بهره‌مند کنند.

حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی مسؤول امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز در این جلسه گفت: حوزه و دانشگاه به منزله دو بال برای رشد و تعالی کشور هستند که اهدافشان با یکدیگر هم‌پوشانی دارد.

به گفته وی اگر یکی از این دو بال دانشگاه و حوزه درست عمل نکند، عملکرد دیگری نیز دچار نقصان می‌شود و اگر با هم به حرکت درآیند، اهداف نظام اسلامی را به اوج خواهند رساند.

عباسعلی اکبر زاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با بیان اینکه شهید مفتح نماد وحدت حوزه و دانشگاه است، افزود: شهید مفتح که خود از دو تفکر حوزوی و دانشگاهی تأثیر پذیرفته بود، در نزدیک کردن این دو نهاد علمی تلاش کرد.

وی ادامه داد: شهید مفتح معتقد بود دانشگاهیان با فراگیری علوم اسلامی و ایجاد روح زهد و تقوا در میان دانشگاه‌ها می‌توانند در راه ایجاد محیطی آماده که به تربیت متخصصان منجر شود، تلاش کنند.

همچنین اکبر زاده مرشدی نیز بیان کرد: شهید مفتح همچنین معتقد بود حوزویان باید به علوم روز مسلط شوند و از این راه در راه تبلیغ معارف الهی، گام بردارند.

وی ادامه داد: شهید مفتح خود در جایی می‌گوید: اگر بین دو قشر روحانی و دانشگاهی اختلافی به وجود بیایید و قشر روشن فکر برای خود راهی پیش بگیرد و قشر مذهبی راهی دیگر، مطمئن باشید اولین مرحله شکست و عقب نشینی و بدبختی همین جا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات