۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۴۸۱۷۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

برنامه‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری به صورت جدی پیگیری شود

برنامه‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری به صورت جدی پیگیری شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوانی جمعیت به صورت جدی پیگیری شود، گفت: باید ظرف یک ماه اقدامات دستگاه های مخاطب در بحث جوانی جمعیت، گزارش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، ظهر امروز در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان گفت: در گذشته ازدیاد فرزند، باور و اعتقاد خاص بود و امروزه رویه تغییر کرده است که شاید نتوانیم به گذشته بازگردیم اما باید مباحث مختلف بررسی شوند.

وی با بیان اینکه تولد فرزند، هدیه الهی است، افزود: بحث جوانی جمعیت چند وجهی است، نباید به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جداگانه بنگریم بلکه در کنار هم باید بررسی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری در لرستان به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط اجرای اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار دهند، خاطرنشان کرد: باید ظرف یک ماه اقدامات دستگاه های مخاطب در بحث جوانی جمعیت، گزارش شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: امتیازات ویژه به خانواده‌های پرجمعیت اختصاص یابد تا جوانان برای فرزندآوری تشویق شوند و اقدام نمایانی با عنوان جوانی جمعیت در یکی از شهرستان های موفق استان در خصوص فرزندآوری انجام شود.

وی با بیان اینکه اشعار افزایش جمعیت اکنون تغییر کرده است و با فرزند آوری، ایرانی قوی خواهیم داشت، اظهار کرد: برخی اقدامات در خصوص فرهنگ سازی افزایش جمعیت نیازمند تامین اعتبار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید مسائل مرتبط را بررسی کند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات