۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۷۴۸۲۰۳
سردار حمزه ای:

حضور در یادواره های شهدا مشت محکمی بر دهان آمریکا است

حضور در یادواره های شهدا مشت محکمی بر دهان آمریکا است
اصفهان – سردار حمزه‌ای حضور در یادواره شهدا را مشت محکمی بر دهان آمریکا دانست و گفت: انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروز از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار حاج احمد حمزه‌ای جمعه شب در یادواره شهدای گمنام و شهید حاج قاسم سلیمانی سلیمانی و شهید ابراهیم هادی به همراه یادبود شهیدان خیرالله حسن زاده، محمد نجفی، ابوالفضل تاریخی و جاوید الاثر علی رشیدی زاد، گفت: صدام با حمله به ایران و اشغال خرمشهر اعلام کرد ما آمده ایم که بمانیم برای همین نام خرمشهر را نیز به محمره تغییر داد.

وی افزود: آمریکا علاوه بر ایران به صدام تعهد داده بود کویت را نیز به عراق ملحق کند و زمانی که در جنگ با ایران شکست خورد بلافاصله به کویت حمله کرد.

سردار حمزه‌ای گفت: عراق قبل از اینکه جنگ رسمی خود را با ایران آغاز کند بیش از ۲ هزار سرباز ایرانی را در حمله به پاسگاه‌های مرزی ایران به اسارات خود درآورده بود و با راه اندازی رادیو خط عرب مردم خوزستان را آماده کرد تا از آن‌ها استقبال کند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: طارق عزیز با جمع آوری اطلاعات کلی از ارتش ایران از جمله خروج ۳۶ هزار مستشار آمریکایی از ارتش ایران بعد از انقلاب اسلامی و تضعیف ارتش به ایران حمله کرد.

سردار حمزه‌ای گفت: صدام قبل از آغاز جنگ با ایران اعلام کرد طی ۲۴ ساعت خوزستان و طی یک هفته تهران را به تصرف خودش درخواهد آورد، اما غافل از اینکه در مقابل او نیروی ایمان رزمندگان اسلام اجازه نخواهد داد حتی یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمن باشد.

وی ادامه داد: صدام در حمله به ایران و تصرف یک هفته‌ای ایران دچار اشتباه محاسباتی شده بود و نیروی ایمان رزمندگان اسلام را در نظر گرفته نبود و با وجود اینکه از حمایت و پشتیبانی همه دنیا برخوردار بود و اورا تا دندان مسلح کرده بودند، اما در برابر نیروی ایمان رزمندگان ایران که از داشتن یک سیم خاردار ساده نیز محروم بود شکست خورد.

به گفته وی جنگ عراق با ایران بزرگترین جنگ جهانی بود، چرا که در دفاع مقدس ایران از ۱۳ کشور اسیر گرفته بود و سلاح‌های به غنیمت گرفته شده از ۱۷۰ کارخانه‌های مهمات سازی از سراسر جهان بود.

وی ادامه داد: عراق جنگ با ایران را با ۱۰ لشکر آغاز کرد، اما در ادامه به اندازه‌ای نیروی نظامی از کشور‌های دیگر گرفت که در پایان جنگ ۱۵ لشکر در اختیار داشت، اما نتوانست به پیروزی برسد و شکست خورد.

این همرزم سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: دشمن زمانی که متوجه شد جنگ نظامی با ایران جوابگو نیست با تشکیل کمیته‌ای در اورشلیم با عنوان کمیته صلح آمیز تغییر حاکمیت در ایران به دنبال تغییر حاکمیت در ایران بود.

سردار حمزه‌ای ادامه داد: از روزی که دشمن به دنبال تغییر حاکمیت در ایران بوده است تا به امروز هجمه فرهنگی خود را علیه ایران در فضای مجازی آغاز کرده است.

این فرمانده دفاع مقدس حضور در یادواره شهدا را مشت محکمی بر دهان آمریکا دانست و گفت: انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروز از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات