۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۴۸۳۵۴
آیت الله دری نجف آبادی در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا تاکید کرد؛

کادرسازی و تربیت نیرو برای نظام اسلامی، مأموریت مهم حوزه‌های علمیه

کادرسازی و تربیت نیرو برای نظام اسلامی، مأموریت مهم حوزه‌های علمیه
امام جمعه اراک با اشاره به اولیت‌ها و وظایف حوزه‌های علمیه و روحانیت در قبال انقلاب و نظام اسلامی، کادرسازی و تربیت نیرو را ماموریت مهم حوزه های علمیه و روحانیت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربان علی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در دیدار با حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا از فعالیت‌های این رسانه حوزوی تقدیر کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این دیدار گزارش جامعی از تحولات فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی استان ارائه و مروری بر مهم‌ترین برنامه‌های تحولی و اقدامات مدارس علمیه برادران و خواهران استان مرکزی داشت و همچنین گزارشی از فعالیت‌های علمی خود ارائه کرد.
 
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه‌گذاری برای نخبه پروری و کادرسازی برای نظام اسلامی را امری بسیار مهم و رسالت و ماموریت حوزه‌های علمیه برشمرد و با اذعان براین که ما در این زمینه دچار کاستی هایی هستیم اظهار داشت: متاسفانه درحال حاضر در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم که حوزه‌های علمیه باید در راستای رفع مشکلات مربوطه و نواقص موجود فعالیت‌های شایسته ای انجام دهند و خبرگزاری رسا نیز می‌تواند با کار و فعالیت‌های رسانه‌ای دقیق به تحقق این مهم کمک کند.
 
وی در ادامه آگاهی نسبت به مسائل و رخدادهای روز را از دیگر وظایف حوزویان و روحانیت ذکر و تصریح کرد: امروز مسئله غزه مسئله نخست دنیای اسلام است و هیچ موضوعی نباید این مسئله مهم را تحت الشعاع خود قرار دهد.
 
آیت الله دری نجف آبادی افزود: بنده در دیدار با آیت الله رئیسی رئیس جمهور نیز این نکته را به ایشان گوشزد کردم؛ البته از فعالیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم و تحرکات وزارت امور خارجه در این زمینه نیز تقدیر و تشکر کردم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تهذیب نفس و خودسازی را وظیفه دیگر روحانیت، حوزه‌های علمیه و اساتید دانست و خاطرنشان کرد: طلبه و روحانی که می‌خواهد پیشگام و پیشرو جامعه و مردم باشد باید به مرحله مطلوبی از خودسازی و تهذیب نفس رسیده باشد؛ در این صورت است که مردم حرف و سخن او را با جان و دل می‌پذیرند.
ارسال نظرات