۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۴۸۴۵۷
مدیر حوزه علمیه کاشان:

خداوند در بلا‌ها و سختی‌ها انسان‌ها را تربیت می‌کند

خداوند در بلا‌ها و سختی‌ها انسان‌ها را تربیت می‌کند
اصفهان – حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به سنت های الهی در رشد و ارتقای انسان ها، گفت: خداوند در بلا‌ها و سختی‌ها انسان‌ها را تربیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی سه شنبه شب در مراسم عزاداری شب وفات حضرت ام البنین (س) در جمع بسیجیان شهرداری کاشان و خانواده شهید محمد طالبی گفت: همه ما به شهدا بدهکاریم و نباید فراموش کنیم امنیت امروز خود را مدیون آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) می‌فرماید، قتل برای ما عادت شده و شهادت کرامت و بزرگی است، با طرح این سوال که علت اینکه در آیات و روایات زیادی صحبت از جنگ است و امام خمینی (ره) جنگ را نعمت می‌داند چیست، افزود: در طول تاریخ همه پیامبران برای اینکه به رشد و ارتقا برسند آزمون‌ها زیاد و سختی و مصیبت‌های زیادی را متحمل شدند.

مدیر حوزه علمیه کاشان در پاسخ به این سوال که چرا رشد و ارتقای هر پیامبری همراه با مشکلات و سختی و بلا‌های زیادی بوده است، اظهار داشت: خداوند در بلا‌ها و سختی‌ها انسان‌ها را تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) می‌فرماید، جنگ یک نعمت بود به این معنی نیست که جنگ طلب بودن نعمت باشد، بلکه منظور این است که  جنگ طلب نیستیم، اما با این حال از روبه‌رو شدن با مشکلات و سختی‌ها فراری نیستیم، چرا که ما اهل ریسک و مبارزه و استقامت هستیم و از امتحان و آزمون فراری نیستیم.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه چه تعداد از مردم ایران در دفاع مقدس مشارکت داشتند و یا در زمان امیرمومنان (ع) چند درصد از مردم در جنگ مشارکت داشتند، گفت: اگر خداوند بندگان خودش را با جنگ امتحان نمی‌کرد در قیامت همه مدعی بودند.

مدیر حوزه علمیه کاشان ادامه داد: جنگ یک نعمت و یک مدرسه انسان سازی و انسان را تربیت می‌کند و سبب رشد انسان‌ها است، اما مردم ایران جنگ را دوست ندارند و تلاش می‌کنند با همه کشور‌ها تعامل و گفتگو داشته باشند.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: هرچند ملت ایران جنگ را دوست ندارند، اما این دلیل نمی‌شود که توان نظامی نداشته باشند، چرا که کشوری که توان نظامی نداشته باشد و ضعیف باشد تسلیم و مغلوب و محکوم به فنا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات