۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۴۸۵۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

رویداد «شهید اردهال» مصداق عینی جهاد تبیین است

رویداد «شهید اردهال» مصداق عینی جهاد تبیین است
اصفهان - استاد حوزه و دانشگاه گفت: رویداد «شهید اردهال» با ابزار هنر در انتقال مفاهیم ارزشی و مذهبی مصداق جهاد تبیین در راستای معرفی علی ابن امام محمد باقر(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام ماشاءالله صدیقی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از دومین روز برگزاری رویداد «شهید اردهال» در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مباحث جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر که جهاد کبیر همان جهاد تبیین است افزود: رویداد هنری شهید اردهال مصداق جهاد تبیین در راستای معرفی حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) و بیان زیبایی‌ها و معارف دین در قالب‌های جذاب و زیبای هنری برای انتقال به نسل آینده است.

وی که در حوزه نظم و نثر برای معرفی این امامزاده تولید اثر داشته است، افزود: شاید یکی از علت‌هایی که شهید اردهال همانند سایر امامزادگان به خوبی به دنیای تشییع معرفی نشد برای این ست که رسالت ما در جهاد تبیین کمتر انجام شده است.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: اما خوشبختانه اکنون برگزاری رویداد شهید اردهال با حضور هنرمندان و اساتید برجسته کشور بویژه شرکت کنندگان جوان و ولایی هنرمند از سراسر کشور علاوه بر کاشان در این رویداد برای تولید آثار گرافیکی در قالب پرچم و کتیبه بهترین رمز، راه و روش برای معرفی آن حضرت به جهان تشییع است.

سراینده ترکیب‌بند شهید اردهال در قالب نظم دوازده‌بند محتشم کاشانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان رویداد شهید اردهال و ارزیابی مثبت از برگزاری این رویداد فرهنگی هنری گفت: اکنون هنر بهترین زبان و ابزار رسانه و مبلغ برای مفاهیم ارزشی و دینی است که در رشته‌های مختلف باید از آن بهره‌مند شد.

دومین رویداد فرهنگی هنری «شهید اردهال» به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) با موضوع محوری حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) در قالب طراحی پرچم و کتیبه ویژه هنرمندان منطقه فرهنگی کاشان در تولید آثار هنری با حضور اساتید برجسته کشوری و ۳۵ شرکت کننده از تهران، اصفهان، قم، کاشان و قزوین به مدت سه روز از روز‌های ششم تا هشتم دی ماه در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است، رویداد فرهنگی هنری شهید اردهال به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری انقلاب اسلامی کاشان و با همکاری مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی بن محمد باقر(ع)، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و انجمن خوشنویسان کاشان برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، احمد خوش حساب، مهدی سهرابی نصر، کریم عرب تهرانی، سعید کاظمی، حامد مغروری، مجتبی مجلسی و علیرضا یوسفی، استاد قافله‌باشی، استاد ابوالفضلی و استاد تدین از استادان آموزش و راهنما در کارگاه‌های ایده‌پردازی و تایپوگرافی این رویداد هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات