۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۴۷۷۴۴
مسؤول نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت امام زاده علی‌بن محمد باقر:

معرفی علی ابن باقر به مسلمانان بویژه جهان تشیع از اهداف ماست

معرفی علی ابن باقر به مسلمانان بویژه جهان تشیع از اهداف ماست
اصفهان – مقدم فر گفت: یکی از اهداف کنگره بین‌المللی بزرگداشت امام‌زاده علی‌بن باقر این است که این سفیر بزرگ اهل‌بیت در ایران را به مسلمانان به ویژه جامعه تشیع معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا مقدم فر ظهر امروز در نشست اعضای کمیته‌های نخستین گنگره بزرگداشت امام زاده علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان گفت: حضرت علی‌بن امام محمد باقر (ع) با دعوت مردم ولایتمدار کاشان و تقاضای رسمی از امام باقر (ع) برای اعزام سفیر و نایب‌الامام به‌عنوان یک مأموریت الهی به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت سطانعلی ا‌بن امام محمدباقر بین شیعیان ناشناخته است، افزود: بی‌تردید حضرت سطانعلی ا‌بن امام محمدباقر نقش انکارناشدنی درگسترش تشیّع در ایران اسلامی دارند برای همین میز حق بزرگی به گردن مردم ایران دارد.

مقدم فر ادامه داد: حضرت علی‌بن‌محمدباقر علی‌رغم عظمت وجودی در ابعاد مختلف علمی، فقهی، عرفانی، سلوکی، جهادی با گذشت ۱۳۳۰ سال از شهادت ایشان هنوز بین بسیاری از شیعیان جهان ناشناخته است.

وی افزود: حضرت علی‌بن باقر (ع) طی سه سال حضور در ایران همواره در دو جهاد فرهنگی و جهاد سخت «با سیف» قرار داشت و عاقبت شهادتی مانند شهادت سیدالشهدا داشت و به همراه حدود ۱۰۰ نفر از اصحاب خود به شهادت رسید و سربازان بنی‌امیه سر از بدن مبارکش جدا کرده و با خود بردند.

مقدم فر گفت: همانگونه که پیش‌روندگی امروز جهان اسلام در جبهه مقاومت در غزه، یمن، لبنان و عراق مرهون صبر و مقاومت و ایستادگی است، معرفت‌شناسی نسبت به شخصیت عظیم علی‌بن‌محمدباقر که اسوه صبر و مقاومت و مظلومیت و اقتدار است برای جهان اسلام ضروری است.

مسئول نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت امام‌زاده علی‌بن محمد باقر یکی از اهداف این کنگره را معرفی این گوهر تابناک و آگاهی بخشی و معرفت‌شناسی نسبت به ایشان دانست و گفت: این کار خود یک جهاد بزرگ تبیینی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات