۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۴۸۶۰۳

لزوم تبیین آسیب‌های تک فرزند برای خانواده‌ها

لزوم تبیین آسیب‌های تک فرزند برای خانواده‌ها
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در امور بانوان گفت:ضرورت دارد آسیب‌های اجتماعی تک فرزندی برای خانواده‌ها به خوبی تبیین شود.
 

به گزارش خبرنگار  گروه جمعیت و تعالی، صدیقه نیک اقبالی در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور بانوان اموزش‌ و‌ پرورش سراسر کشور که در تهران برگزار شد ،یکی از محورهای مهم این گردهمایی را آسیب شناسی در پیش گرفتن سیاست تک فرزندی توسط خانواده ها اعلام کرد و افزود:برای آگاهی بخشی به عموم جامعه نسبت به آسیب های تک فرزندی هم برای خود خانواده ها و هم برای کشور ،برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده ها و کارکنان تمامی دستگاههای اجرایی ،نهادها و ادارات از جمله آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی ایجاد شرایط لازم برای ازدواج آسان، توجه به مشکلات بانوان فرهنگی به ویژه بانوان سرپرست خانوار و پرداخت تسهیلات را برای  نهادینه کردن ازدواج و فرزندآوری را یکی دیگر از راهکارهای مورد تاکید مشاوران و کارشناسان امور بانوان در ادارات آموزش و پرورش در این گردهمایی برشمرد و گفت امروزه به دلایل مختلف خانوارها تمایلی به فرزندآوری ندارند و این امر به کاهش جمعیت کشور به ویژه جمعیت مولد منجر شده است.

وی افزود: تک فرزندی موجب بروز آسیب‌های جدی در نهاد خانواده شده و افسردگی فرزند به علت نبود همبازی هم سن و سال و بروز مشکلات در روند رشد فردی از جمله عوارض آن به شمار می‌رود.

نیک اقبالی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین دانش آموزان را رسالت مهم  دانست و گفت:باید هنرمندانه و با ظرافت خاص این مهم را نهادینه کرده به طوری که دانش آموزان آن را  به عنوان یک باور اعتقادی و دینی خود بپذیرند.

ارسال نظرات