۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۴۸۶۱۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

جاهلیت مدرن غربی هویت زنان را زنده به گور می‌کند/ انتخابات هدیه انقلاب به ملت ایران است

جاهلیت مدرن غربی هویت زنان را زنده به گور می‌کند/ انتخابات هدیه انقلاب به ملت ایران است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران است، یاداور شد که دشمنان این نظام اسلامی همیشه تحریم انتخابات را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، خطاب خود و نمازگزاران، گفت: ماه جمادی الثانی سراسر آکنده از یاد حضرت فاطمه زهرا (س) است، این ماه تجلی کوثر محمدی (ص) است، درخشش یاد حضرت زهرا(س)  بر دل‌های مؤمنین چه به مناسبت شهادت و چه به مناسبت ولادت هم پاک کننده و هم امیدبخش است و هم بصیرت آفرین است.

وی افزود: این فرصت را مخصوصاً فرصت فاطمیه ولادت را، جامعه ارادتمندان آن حضرت مرد و زن ما باید مغتنم بشمارند برای آشنایی بیشتر با معارف فاطمی و این را اوقات خوشی به حساب بیاورند برای تجدید عهد با بانوی ملک و ملکوت و در محیط ولایت الهی و با پناه گرفتن در سایه کرامات حضرت زهرا (س) زندگی خودشان را بیمه کنند. این فرصت را خیلی باید قدر بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)  و روز زن، ابراز داشت: ما با انقلاب اسلامی زندگی تازه‌ای را در سایه‌سار حضرت مادر سلام الله علیها آغاز کردیم و به همین مناسبت نگاه‌ها متوجه یک موضوع بسیار حیاتی، جدی و سرنوشت ساز در همه زمان‌ها شد و آن موضوع زن است که وقتی نامش برده می‌شود، خانواده، مادر و همسر به یاد می‌آید و چه حلاوتی در این واژه‌ها است، هویت، تربیت، محبت، ایثار، وفا، معنویت، حیا، عفاف، مجاهدت و وفاداری همه مفاهیم بلندی است که پیرامون شخصیت زن شکل می‌گیرد.

جاهلیت مدرن غربی هویت زنان را زنده به گور می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جاهلیت مدرن غربی هویت زنان را زنده به گور می‌کند، تاکید کرد: گاهی با پرچم فمینیسم و بر حسب ظاهر پیگیری حقوق زنان را مطرح می‌کنند در حالی که ذات فمینیسم چیزی جز مردسالاری نیست و توصیه به زنان برای عبور از هویت خلقتی خودشان است.

وی ادامه داد: در نگاه لیبرالیستی به زنان در جریان سرمایه‌داری با برجسته‌سازی ویژگی جنسیتی زنان، برده‌داری و استثمار نوینی را شکل دادند که از زن یک موجود درجه ۲ می‌سازد، نگاهی که یا او را برای به دست آوردن ثروت یا طعمه‌ای برای لذت‌جویی و کام‌جویی می‌داند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در پرتو معارف فاطمی و هدایت فاطمی با تکیه بر میراث وحیانی و بهره‌برداری از درس‌های معلم اول انقلاب اسلامی بزرگترین خدمت را در احیای هویت زن معاصر ایرانی و بعد هم زنان جهان انجام داد، تصریح کرد: در این نگاه، زن هویت اساسی و خلقیاتش کاملاً صیانت می‌شود، هویت زنانه او به رسمیت شناخته می‌شود، یعنی نقش مادری و همسری اصالت پیدا می‌کند و پیش از این‌ها نقش دختری اصالت پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) مقارن شده است، چه تقارن الهام‌بخشی؛ رهبر عزیزمان در دیدار با مردم کرمان گفتند مهم این است که ببینیم چه زمینه‌ای است که موجب پرورش حاج قاسم شده است.

مسأله مادر، حاج قاسم و حاج قاسم‌ها را به‌وجود می‌آورد

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه مسأله مادر، مسأله ریشه و اصالت است که حاج قاسم و حاج قاسم‌ها را به‌وجود می‌آورد، ادامه داد: امسال مناسب است در چهارمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار اسلام، انقلاب و ایران، قرائت متفاوتی از مکتب حاج قاسم را به دست بیاوریم که آن مسأله مکتب تربیتی و توجه به بنیان‌هاست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به استقبال مردم تهران در تشیع جنازه سردار رشید اسلام سید رضی موسوی بیان کرد:  صهیونیست‌های تبهکار در حمله بزدلانه خود به منزل شهید حمله کردند و او را مظلومانه به شهادت رساندند، لعنت خداوند و صالحان بر شما که پلیدی و خباثت را به اوج رساندید و البته ملت عزیز ایران انتقام سختی از شما خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه  انتخابات وظیفه‌ای شرعی و تکلیفی عقلی و بهترین روش برای تجلی اراده مردم در اداره جامعه و شرح مردمسالاری دینی است، اظهار داشت: انتخابات از این جهت دارای اهمیت بسیار زیادی است که علاوه بر اینکه مانع از دیکتاتوری می‌شود، مانع از هرج و مرج نیز می‌شود، این نگاهی است که باید به انتخابات داشته باشیم، در این دیدگاه راهبردی است که منافع بلندمدت ملت ایران تأمین می‌شود، تا زمانی که انتخابات با مشارکت قوی و رقابت جدی همراه با سلامت و امنیت وجود داشته باشد، حرکت ملت ایران به سمت قله‌ها تضمین می‌شود.

انتخابات هدیه انقلاب به ملت ایران است

وی افزود: انتخابات هدیه انقلاب اسلامی، خداوند و اسلام ناب، به ملت ایران برای آزادی و استقلال مردم است؛ این بار دو انتخابات حساس را در پیش داریم؛ انتخابات خبرگان رهبری که جایگاهش به اندازه جایگاه رهبری در جمهوری اسلامی عظیم و خطیر است، دیگر انتخابات نیز به مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اشاره ای به انتخابات سال 1388 داشت و یادآور شد: دشمنان ما همیشه «نه به انتخابات» و «تحریم انتخابات» را در دستورکار قرار دادند و اگر هم موفق نشوند، پس از انتخابات، زیر سؤال بردن نتایج آن را پیگیری می‌کنند؛ همان کاری که در جریان فتنه سال ۱۳۸۸ انجام شد، بعد از انتخابات بزرگ و آبرویی که برای ملت ایران فراهم شد، خطرناک‌ترین‌ فتنه بعد از انقلاب به دست نفوذی‌ها و عناصر ساده‌لوح رخ داد و ملت ایران را به تعبیری به لبه پرتگاه برد و انقلاب را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داد.

وی ادامه داد: سران فتنه با ادعای دروغین تقلب و نپذیرفتن نتایج انتخابات، ظلم بزرگی به ملت ایران کردند، دشمن را شاد کردند و راه را برای اجرای نقشه شوم دشمنان یعنی ایجاد دیکتاتوری و هرج و مرج در جامعه باز کردند و آبروی ملت را به تاراج بردند، عزت ملی را به بازی گرفتند و خساراتی وارد کردند که حقیقتا قابل جبران نیست، ماجرای این فتنه خطرناک‌ هیچ‌گاه نباید از حافظه تاریخی ملت ایران پاک شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به دهه بصیرت و هوشیاری ملت ایران در برابر فتنه گران اظهار داشت: روز بصیرت را باید همیشه زنده نگه داریم و امیدواریم خداوند متعال راه را بر فتنه‌گران و فتنه‌سازان به وسیله بصیرت ملت ایران ببندد، چنانچه تاکنون رخ داده است.

ارسال نظرات