۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۷۴۷۸۲۷
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

شهادت هزاران نفر در غزه، لگدمال شدن ارزش های انسانی زیر چکمه های آمریکایی است

شهادت هزاران نفر در غزه، لگدمال شدن ارزش های انسانی زیر چکمه های آمریکایی است
امام جمعه موقت تهران اقتصاد دولتی را ریشه مفاسد در کشور عنوان کرد و با اشاره به حوادث غزه، از لگدمال شدن ارزش های انسان زیر چکمه های آمریکایی و صهیونیستی سخن گفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه 24آذر ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: مفتخریم در مدرسه‌ای حضور داریم که این بانوی بزرگوار و همسر بزرگوار ایسان حضرت علی ابن ابی طالب آن‌را تأسیس کرده‌اند. ما در مدرسه‌ای هستیم که در کتب روایی بزرگان و محدثین اهل سنت آمده است که خداوند با رضای فاطمه راضی و با غضب او غضب می‌کند.

وی با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته به مقر انتظامی در راسک استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: تعدادی از بهترین فرزندان و مرزداران غیور توسط مزدوران خائن به شهادت رسیده‌اند. امیدواریم دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور به سرعت با شناسایی افراد خائن آنها را مجازات کنند. لازم است کشور همسایه دوست در مراقبت از مرزهای دو کشور از همه توانش استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: این حادثه جانکاه را به ملت ایران و خصوص مرزداران سیستان و بلوچستان و خواهران و برادران شیعه و اهل سنت و درجه داران خدوم و شجاع و اقتدار آفرین پلیس عرض تسلیت داشته باشم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هندسه قدرت در حال تغییر است، تصریح کرد: دوران تک قطبی به پایان رسیده است. طوفان الاقصی و ایستادگی مردم کرانه باختری آرایش سیاسی متفاوت و راهبرد نوین محور مقاومت را به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به رد کلیات بودجه در مجلس، گفت: دغدغه دولت در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم و ناترازی بودجه است. نمایندگان مردم در مجلس، دولت را از برون رفت از این تنگنا کمک کنند. خلق هزینه بدون درآمدهای پایدار و دست یافتنی مشکلات کشور را دو چندان می‌کند. ممکن است برای چند ماه برای من و شما دستی بزنند اما متوجه خواهند شد که تصمیمات، راه را برای کاهش تورم هموار کرد یا ناترازی بودجه و رشد تورم را فراهم خواهد آورد.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: کاری که دولت در رشد نقدینگی و پایه پولی داشته است امروز اساسی‌ترین نیاز کشور است. مهار رشد نقدینگی و پایه پولی کشور در این مقیاس از تورم ضرورت و تصمیمی اجتناب ناپذیر است که در میان‌مدت و بلندمدت به رشد اقتصادی منجر می‌شود. اقتصاد دولتی ام‌الفساد و ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است. امروز حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه دولتی است که زمینه ناکارآمدی اقتصاد و فساد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به تحولات غزه، بیان کرد: امروز مردم غزه و کرانه باختری با الهام از پیام اسلام و مدرسه تاریخ‌ساز و تحول آفرین عاشورا برگ زرینی در تاریخ طولانی مجاهدت و ایثار ملت قهرمان فلسطین خلق کردند و نقاب از چهره پلید و سیاه آمریکا و دستیاران اروپایی و صهیونیست‌های خیانت کار و متجاوز برداشتند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز غزه مرگبارترین کالای صادراتی آمریکا، آزادی، حقوق بشر و دموکراسی غربی را در معرض نگاه و قضاوت جامعه جهانی قرار داده است، اظهار کرد: یک جبهه بزرگ انسانی در مقیاس جغرافیای جهان شرق و غرب و شمال و جنوب در برابر تفکرات ماتریالیستیِ انسان‌ستیزِ حاکمان غرب شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: آنچه بشریت را به سوگ نشانده و دیدگان را اشکبار نموده و اراده‌ها را برای ایستادگی در برابر اردوگاه بی ترحم غرب استوار کرده، شهادت ۴۰ هزار مرد و زن و کودک و جوان فلسطینی نیست تاراج ارزش‌های اخلاقی و لگدمال شدن انسانیت در زیر چکمه‌های آمریکایی است که صهیونیست‌ها به نمایندگی از دول متمدن غرب و مزدوران منطقه‌ای آنها پوشیده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه هندسه قدرت در حال تغییر است، عنوان کرد: آنهایی که دیروز در جنگ ۶ روزه سرزمین‌های اشغالی را به چند برابر افزایش می‌دادند، امروز بعد از حدود ۶۰ روز بمباران وحشیانه غزه و هجوم تانک‌ها و نفربرها و هواپیماها در برابر عزم و استوار غزه در خاک افتاده‌اند و هر روز در سوگ ده‌ها افسر و نظامی خود می‌نشینند.

وی با اشاره به تخصیص نادرست ارز نیمایی برای برخی کالاها، بیان داشت: با توجه به گستره ملی و فراملی فساد و اثرات منفی آن در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… و به ویژه تهدید اعتماد عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی مبارزه با این پدیده شوم همواره در سطح جهان مورد توجه بوده است و در منظومه حکمرانی نظام جمهوری اسلامی بارها از سوی عالی‌ترین مقام کشور و مسؤولان قوا مورد تاکید قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: پیشگیری و مبارزه با فساد از مهم‌ترین ویژگی‌های حکمرانی خوب و در تراز قرآن و مدرسه اهل بیت است. اخلال گران در نظام اقتصادی با انگیزه بالای مجرمانه تلاش می‌کنند منافذ قانونی و اجرایی را شناسایی کرده و چند گام جلوتر از قانون گذاران و ناظران می‌باشند، هنر و ابتکار حکمرانی کشور باید بر اصل پیش بینی به مثابه پیشگیری استوار باشد.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های بروز فساد را شناسایی کرد و از بین برد، اظهار داشت: برای دستیابی به رویه‌ها و راهکارهای پیشگیرانه و کارآمد با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق آرمان‌های بلند رهبر انقلاب در راستای تحقق دولت اسلامی باید تحول نظامات اداری، قضائی، بانکی، بودجه ریزی، بهداشتی، درمانی و نظام سازی و تحول در همه حوزه‌های حکمرانی در قوای سه گانه را در دستور کار قرار داد.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما در این مقطع از تاریخ انقلاب نیازمند بازنگری در همه حوزه‌ها و نظام‌های مدیریتی در قوای سه گانه هستیم؛ اهداف بلند تعریف شده در سیاست‌های کلی ابلاغی با این نگاه تحول آفرین محقق خواهد شد. اگر این نظامات اصلاح شد با الهام از سیاست‌های کلی شاهد تحول در عرصه‌ای اقتصادی، فرهنگی و… خواهیم بود.

ارسال نظرات