۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۴۳۱۳۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

مهم ترین پیام انقلاب، بازگشت به هویت اسلامی است

مهم ترین پیام انقلاب، بازگشت به هویت اسلامی است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به وحدت و امنیت ملی گفت: وحدت ملی باید در جامعه ما در اوج شکل بگیرد چون افزایش ضریب وحدت باعت کاهش تهدیدها و زمینه ساز پیشرفت کشور می گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامه امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر گفت: مدیران محترم، خادمان ملت و نیروهای انتظامی فرمان علی (ع) خطاب به مالک را بخوانید که اگر کسی وارد یک پاسگاهی می‌شود از رفتار و سخن و فرماندهی محترم و کارگزاران او احساس کند که به او عشق می‌ورزند و با مسئولی رو به رو می‌شوند که در رفتار او محبت و لطف را می‌بینند.

وی با بیان اینکه مردم باید در رفتار یک نیروی انتظامی لطف و رحمت را ببینند، اظهار داشت: فرد قانون شکن و متخلف هم باید بداند مسئولین و نیروهای فراجا با او هرگز دشمنی ندارند، دغدغه هدایت و سعادت او را دارند، اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان و حفاظت از امنیت اجازه نمی‌دهد در برابر متخلف بی اعتنا عبور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: دغدغه قرآن و نهج البلاغه آن است که باید قدرت با علم و اخلاق گره بخورد؛ ولایت فقیه یعنی پیوند قدرت ، فقاهت و عدالت، این پیوند باید در همه بدنه مدیریت کشور و بدنه سطوح متناسب با وظایف دیده بشود.

حوادث اخیر سوریه و ویرانه‌ای که به دست مستکبران پدید آمد

وی افزود: اگر قدرت با علم و ادب و خرد و انسانیت گره نخورد صاحبان قدرت در اروپا جنگ جهانی اول و دوم را بر کل بشریت تحمیل کرده و هزاران نفر را قتل عام می‌کنند، این حوادث اخیر سوریه و ویرانه‌ای که به دست مستکبران پدید آمد دستاورد پیوند قدرت و جهالت و شیطنت و دوری از فضائل اخلاقی است.

خطیب نماز جمعه تهران اذعان داشت: اگر حمایت آمریکا نبود کدام قدرتی جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار دهد، این آمریکا است که به صهیونیست ها اجازه می دهد این ملت شجاع مبارز مسلمان را به شهادت برساند، نهادهای بین المللی خاموش در برابر این جنایات بیدار شوند و سازمان ملل اجازه ندهد آمریکا به جنایات و اشغالگری های  خود ادامه بدهد.

وی امنیت امروز کشور ایران را مرهون مقاومت دیروز ملت برشمرد و خاطرنشان کرد: رفتار خارج از قواعد و اصول دینی با انسان و حتی انسان مجرم فروریختن شخصیت انسانی است لذا در بیانات فرماندهی مقتدر فراجا شنیدیم که تاکید داشتند با مجرمین در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: یک سرباز وظیفه برخوردی خارج از چارچوب قواعد داشت که اولاً افراد متخلف بازداشت و ثانیاً رئیس پاسگاه عزل و ثالثاً فردی که شخصیت انسانی او رعایت نشده است به زیباترین روش توسط فرماندهی فراجا مورد دلجویی قرار گرفت این یعنی پلیس در تراز انقلاب اسلامی است، امیدوارم فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر رهبر معظم است پیشگام و پیشرو باشد.

فراجا یک نهاد مهم و بنیادین اجتماعی و امنیتی

وی هفته نیروی انتظامی را بهسربازان سبز پوش ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی تبریک گفت و اظهار داشت: امیدوارم فراجا به مثابه یک نهاد مهم و بنیادین اجتماعی و امنیتی که دارای وظایف حساس در فرایند تأمین امنیت پایدار و همه جانبه برای ملت ایران است در انجام شایسته وظایفش از بهترین توفیقات بهره مند باشد.

خطیب نماز جمعه تهران ابراز داشت: پلیس امروز به عنوان نماد مبارزه با ظلم و قانون گریزی وظایفی را عهده دار می‌باشد و خدمات ارزنده‌ای را به ملت ایران عرضه می‌نماید و جایگاه ممتاز فراجا از مأموریت‌های خطیر او الهام می‌گیرد.

وی ادامه داد: امیدوارم با راهبردی که فرماندهی محترم فراجا با الهام از اصول و قواعد تعریف شده از سوی فرماندهی کل قوا دارد، راه را برای افزایش اقتدار برآمده از قانونمداری و ارتقا صیانت سازمانی و سطح دانش و تخصص برای یکایک افسران و درجه داران و سربازان در این نیرو، هموار نماید تا زمینه ساز افزایش رضایتمندی مردم شریف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره هفته وحدت خاطرنشان کرد: مهم ترین رکن دین نظام سیاسی است و اقامه دین یعنی نظام سیاسی را استحکام بخشیم و رسالت ما و شما وهمه مسئولین این است که با عمل به آموزه های وحیانی این نظام را استحکام ببخشیم و قطعاً وحدت از مهم ترین عوامل استحکام بخشی به نظام اسلامی است.

ثمره پیام بازگشت به قرآن، شناخت دشمنان و غارتگران منطقه و وحدت امت اسلامی است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی اقامه دین و بازگشت به هویت دینی و قرآن است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی پیام تحکیم پیوند با پیامبر و اهل بیت پیامبر بود، پیام انقلاب بازگشت به قرآن بود که ثمره این بازگشت شناخت دشمنان و غارتگران منطقه و وحدت امت اسلامی است.

وی افزود: در تاریخ اسلام بعد از عصر پیامبر تاکنون در هیچ مقطعی شاهد این سطح از وحدت در میان امت اسلامی نبودیم علی رغم همه تلاش های سرویس های اطلاعاتی دشمن برای جنگ میان امت اسلامی اما امت اسلامی در یک جبهه واحد ایستاده اند و همه امت اسلامی شعار دفاع از مردم فلسطین و جنگ با رژیم خونخوار اسرائیل سر می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه شیعه و سنی ایرانی در اوج وحدت و دوستی در کنار هم زندگی می کنند، اظهار داشت: باید به استان سیستان و بلوچستان این مردم عزیز و دوستدار اهل بیت علیهم السلام و رهبر انقلاب توجه کرد، نسبت به این استان توجه لازم نشده است.

فلسطین حذف شده امروز استخوان های اسرائیل را در هم می شکند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دنیای اسلام صدای واحد دارد، بیان کرد: ایستادگی در کنار مردم قهرمان فلسطین مسئله نخست جهان اسلام از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، فلسطین حذف شده امروز استخوان های اسرائیل را در هم می شکند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به منزله یک بدنه باشد، ابراز داشت: با اندیشه بلند پیامبر نسبت به وحدت فرسنگ ها فاصله داریم و نظام اسلامی در کنار پافشاری بر وحدت اسلامی بر دو مقوله مهم وحدت ملی و امنیت ملی اصرار دارد و این سه مسئله از هم جدا ناشدنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: وحدت ملی باید در جامعه ما در اوج شکل بگیرد افزایش ضریب وحدت باعت کاهش تهدیدها و زمینه ساز پیشرفت کشور می گردد، نظریه دولت در نظام اسلامی بر دو رکن جمهوریت و اسلامیت استوار است برنامه ریزی برای تحکیم این دو نظام زمینه ساز وحدت و امنیت ملی است و رهبر از چند ماه قبل توصیه کردند با رقابت و مشارکت بالا در انتخابات پیش و یک مجلس با سلایق مختلف شکل بگیرد چرا که این موارد هم زمینه وحدت ملی را فراهم می آورد.

ارسال نظرات