۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۴۸۶۳۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هنرمندانِ در خدمت دین، محبوب زمین و آسمان هستند

هنرمندانِ در خدمت دین، محبوب زمین و آسمان هستند
اصفهان –حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت:برگزاری رویداد شهید اردهال با تولید آثار هنری به عشق علی ابن امام محمد باقر مصداق مزد رسالت نبوی در محبت و مودت به ذی‌القربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در آیین اختتامیه رویداد شهید اردهال در کاشان گفت: کار هنرمندان رویداد شهید اردهال با محبت و مودت اهل‌بیت (ع) برای معرفی شخصیت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) مصداق آیه ۲۳ «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى» از سوره مبارکه شوری به عنوان مزد رسالت نبوی است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام هیچ اجری برای ۲۳ سال رسالت خود جز مودت و محبت به خاندانش را طلب نکرد، افزود: شما هنرمندانی که برای ولایت حضرت علی (ع) و در طول ولایت آن حضرت برای فرزندش حضرت سلطانعلی بن باقر (ع) با تولید اثر زحمت کشیدید مزد رسالت نبوی را ادا کردید.

نماینده، ولی فقیه در کاشان کار با اخلاص شرکت کنندگان در رویداد شهید اردهال را دارای اجر و مزد در روز قیامت دانست و گفت: هر اقدام و فعالیتی که با عشق و اخلاص اهل بیت (ع) انجام شود ذخیره برزخ و قیامت و مستحق پاداش الهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر جا هنر در خدمت معنویت، دین، مذهب و انقلاب قرار بگیرد برای دو طرف خادم و مخدوم مفید و سودمند است، گفت: همانطور که انقلاب با کمک از هنر مفاهیم خود را به دنیا عرضه می‌کند، هنر و هنرمند نیز به این واسطه محبوب زمین می‌شود.

به گفته وی اگر هنرمند از دین جدا شود فقط محبوب زمین است، اما اگر در خدمت دین و انقلاب باشد محبوب زمین و آسمان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با گرامیداشت حماسه روز ۹ دی و بصیرت افزایی مردم اظهار امیدواری کرد قیام بصیرت افزایی مردم علیه آمریکا پشت سر رهبری متصل به پرچم صاحب الزمان شود.

عفت پدرام‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان نیز با تقدیر از حضور امام جمعه و فرماندار در آیین اختتامیه و نقش آفرینی هنرمندان شرکت کننده در رویداد شهید اردهال گفت: اقدام فرهنگی ارزشمند تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکار رویداد شهید اردهال به‌ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ستودنی و قابل تقدیر است.

وی همچنین با تقدیر از زحمات رئیس حوزه هنری کاشان در برگزاری این رویداد فرهنگی هنری اظهار داشت: حوزه هنری کاشان یک ظرفیت هنرپرور جوان در برگزاری برنامه‌های ارزشمند و تاثیرگذار است.

مجتبی مجلسی مدیر هنر‌های تجسمی حوزه هنری اصفهان نیز با اشاره به برگزاری رویداد شهید اردهال در نخستین دوره با موضوع پوستر گفت: امسال دومین دوره از رویداد شهید اردهال با موضوع طراحی کتیبه برگزار شد که طیف سنتی، مردم و مناسک ما با آن کاملا عجین شده است، اما با پوستر عجین نیست.

وی با بیان اینکه زبان پرچم و کتیبه تأثیرگذاری بیشتری برای مردم دارد، افزود: نکته مهم در ارائه آثار هنری با محوریت کتیبه، تکیه بر سنت‌های گذشته علاوه بر ایجاد خلاقیت و نوآوری هنرمند است.

به گفته وی هر چند کار با محوریت کتیبه بسیار سخت بود، اما اتفاقات خوبی رقم خورد و آثار بسیار خوبی توسط جوانان هنرمندِ ولایی و متعهد در ابن رویداد تولید شد.

مجلسی ادامه داد: اگر چه این رویداد خرید آثار، اعطای جوایز و رزومه نداشت، اما حضور اساتید برجسته کشوری در رشته‌های خوشنویسی، طراحی گرافیک و تایپوگرافی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مزایای این رویداد بود.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی حضور علاقه‌مندانه و عاشقانه و خالصانه هنرمندان شرکت کننده در سال قبل در دومین دوره رویداد را نیز از دیگر برکات و تأثیرات خوب برگزاری رویداد شهید اردهال در کاشان دانست و افزود: برگزاری مستمر و تکرار سالیانه این رویداد به طور قطع و یقین آثار و برکات زیادی به‌ویژه در تعامل و هم افزایی هنرمندان جوان این خطه با سایر هنرمندان خوشنویس، گرافیست و تایپوگراف کشور و رشد و ارتقای بیش از پیش آن‌ها را خواهد داشت.

همچنین مهدی سهرابی نصر هنرمند برجسته و احیاگر هنر فراموش شده ابری سازی یا کاغذ ابر را نیز از امام جمعه و فرماندار کاشان حمایت از تدوام برگزاری رویداد شهید اردهال و هنرمندان شهرستان را خواستار شد و گفت: هر جا دولتمردان به کمک هنرمندان بیایند اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

به گفته وی این هنرمند برجسته و احیاگر هنر حمایت مسئولان از هنرمندان با ذوق و ولایی این خطه نیازمند کمک و توجه بیشتر است.

لازم به ذکر است، رویداد فرهنگی هنری شهید اردهال به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) و همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری انقلاب اسلامی کاشان و با همکاری مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی بن محمد باقر (ع)، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و انجمن خوشنویسان کاشان طی روز‌های ششم، هفتم و هشتم دیماه برگزار شد.

شایان ذکر است، آیین اختتامیه رویداد شهید اردهال با تقدیر از اساتید و شرکت کنندگان پرچم گردانی خدام حرم شهید اردهال در تالار دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد و مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در پایان این رویداد با اعطای حکم خادم افتخاری به اساتید و شرکت کنندگان دومین دوره رویداد شهید اردهال موافقت کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات