۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۴۸۷۷۳

مسائل فرهنگی در تحقق ازدواج و فرزندآوری مهم تر از ابعاد اقتصادی است

مسائل فرهنگی در تحقق ازدواج و فرزندآوری مهم تر از ابعاد اقتصادی است
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در موضوع افزایش جمعیت و ازدواج، تاثیر مسائل فرهنگی در بین خانواده‌ها و جوانان، بیشتر از ابعاد اقتصادی و معیشتی دانست.
 

به گزارش گروه جمعیت و تعالی،وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی «فیلم خانواده» که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران این جشنواره گفت: موضوع خانواده مسئله راهبردی کشور است. در کار هنری نباید سهل انگاری شود و قانع به سطوح پایین بود. باید روی مسئله جوانی، ازدواج و پیری جمعیت سرمایه‌گذاری شود و طبق بیانات رهبر این مسئله فرهنگی است.

یامین پور با اشاره بر بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره بیان کرد: مشوق‌ها در زمینه ازدواج و فرزندآوری بی‌تاثیر نیست اما تحدید موالید کاری از جنس سبک زندگی و فرهنگی است که باید با تبلیغ و فرهنگ سازی جا بیفتد و این مسئله فقط اقتصادی و معیشتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نگرش مردم به خانواده باید تغییر کند و بی‌توجهی به آن آثار تاریخی به همراه دارد، گفت: امیدوارم کار اثرگذاری در این جشنواره تولید شود. این جشنواره با هدف جریان سازی فرهنگی ازدواج به ویژه ازدواج آسان، فرهنگ سازی در جهت موضوع جوانی جمعیت، توجه به موضوع بحران سالمندی، توجه ویژه به خانواده، سبک زندگی ایرانی_ اسلامی، تقویت خودباوری، افزایش امید و نشاط در میان فیلمسازان جوان کشور در دو بخش مسابقه ملی (داستانی و مستند) و جایزه ویژه (یزد نوین) برگزار می‌شود.
معاون امور جوانان افزود: همه فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند تولید شده از یکم فروردین ۱۳۹۷ تاکنون، در چارچوب اهداف و موضوعات جشنواره با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه برای بخش داستانی و ۴۰ دقیقه برای بخش مستند می‌توانند در مسابقات ملی حضور داشته باشند و در بخش جایزه نوین فیلم‌های کوتاه مستند و داستانی با موضوعات جشنواره با محوریت شهر جهانی یزد پذیرفته خواهند شد‌.

وی تصریح کرد: ثبت نام این جشنواره یکم بهمن ماه لغایت ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ است و فیلم‌های راه یافته به اولین دوره جشنواره در نیمه اول اردیبهشت ماه اعلام می‌شود. همچنین اختتامیه در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با هفته خانواده برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم، سید مسعود آستانداری دبیر هنری جشنواره فیلم خانواده استان یزد درباره بعد هنری این جشنواره گفت: در بخش داوری این جشنواره از افراد تراز یک حوزه سینما و مستند انتخاب شده است و همچنین در طول دوره برگزاری این جشنواره دو ورکشاپ برای افراد علاقمند در این حوزه برگزار خواهد شد و امکان اکران اینترنتی هم فراهم است. 

وی افزود: این جشنواره می‌تواند زمینه ساز فرهنگ ازدواج و جوانی باشد. امیدواریم این جشنواره به سمت شعاری سازی نرود و ویترینی از همه آثار و مسئله‌محور باشد و راهکار ارائه بدهد.

دبیر هنری جشنواره فیلم خانواده استان یزد درباره ورکشاپ‌هایی که در این جشنواره برگزار می‌شود، بیان کرد: دو ورکشاپ در این جشنواره با تدریس مهرداد اسکویی فیلمساز و مستندساز حوزه خانواده و دیگری با آقای شعیبی یا رضا میرکریمی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات