۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۴۸۹۹۸
قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی تاکید کرد؛

لزوم پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مرتبط با فلسفه

لزوم پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مرتبط با فلسفه
حجت الاسلام معلمی با اشاره به این که فلسفه در طول تاریخ هم طرفداران افراطی و هم مخالفین افراطی داشته است، گفت: آنچه در این باب مهم و ضروریست این است که بدانیم ما باید به دور از افراط ها و تفریط ها به مسئله فلسفه ورود پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین معلمی قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و تجلیل از مقام مادر و روز زن ویژه طلاب و خانواده های مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی همراه با عمامه گذاری تعدادی از طلاب این مرکز توسط آیت الله فیاضی برگزار شد، با اشاره به شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: دشمنان و عوامل آنان با شهادت جمعی از هموطنان ما در گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که چقدر کینه و حقد عمیقی نسبت به سردار دلها و زائران و علاقه مندان به ایشان دارند.

وی افزود: آن ها فکر می کنند که با این قبیل کارهای تروریستی ، مردم از انقلاب اسلامی، نظام و شخصیت های الگوی خود، مثل حاج قاسم سلیمانی دست می کشند؛ اما کور خوانده اند و عشق و ارادت مردم نسبت به انقلاب و ارزش های دینی و انقلابی با این واسطه ها روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی در ادامه با اشاره به این که فلسفه در طول تاریخ هم طرفداران افراطی و هم مخالفین افراطی داشته است خاطرنشان کرد: آنچه در این باب مهم و ضروری است این است که بدانیم ما باید به دور از افراط ها و تفریط ها به مسئله فلسفه ورود پیدا کنیم.

لزوم پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مرتبط با فلسفه

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بیان داشت: مخالفان افراطی را که تقریباً می شناسیم؛ اما طرفداران افراطی آن هایی هستند که هر چه به عنوان مثال فلاسفه ای چون ملاصدرا گفته باشند را بی کم و کاست می پذیرند و به هیچ وجه قائل به نقد آرا و نظرات آن ها نیستند؛ در حالی که رشد فلسفه و تولید علم اساساً با نقد و نقادی حاصل می شود.

وی تاکید کرد: باید دانست که نقد و نقادی به هیچ وجه از ارزش فلسفه و فیلسوفان نمی کاهد و در عین حال نباید فکر کنیم که هرچه فلاسفه گفته اند وحی منزل و غیرقابل نقد است؛ به‌خصوص جاهایی که احساس می شود ممکن است برخی مباحث فلسفی تا حدی با آیات و روایات زاویه داشته باشد.

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از طلاب جوان فلسفه خوان انتظار می رود که اولاً علم را خوب بفهمند و در این راستا مجاهدت علمی داشته باشند و ثانیاً نقدپذیر و نقاد باشند تا در وهله بعد بتوانند به سوالات و شبهات جامعه به درستی پاسخ دهند.

ارسال نظرات