۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۴۹۲۵۴
حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی در گفت‌وگو با رسا:

حضور در انتخابات وظیفه ای اجتماعی است/ طلاب اثر انتخابات بر زندگی فردی و اجتماعی را تبیین کنند

حضور در انتخابات وظیفه ای اجتماعی است/ طلاب اثر انتخابات بر زندگی فردی و اجتماعی را تبیین کنند
عضو هیئت امنای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی انتخابات را یک وظیفه اجتماعی دانست و تبیین اثر انتخابات در زندگی شخصی و اجتماعی را وظیفه طلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی عضو هیئت امناء موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضور پرشور در انتخابات را تقویت کننده جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و افزود: همانطور که رهبری هم فرمودند؛ چون هدف و محتوای نظام اسلامی است اگر تضعیف شود و ضربه بخورد اسلام ضربه خواهد خورد و عکس همین قضیه هم صادق است؛ انتخابات پرشور موجب تقویت اسلام خواهد شد.

وی حضور طلاب در میان مردم، تقویت انگیزه برای شرکت در انتخابات و پاسخگویی به شبهات را وظیفه مهم و فوری طلاب خواند و اظهار داشت: ما طلاب وظیفه داریم به میان مردم برویم و اگر شبهاتی وجود دارد پاسخ داده و احیانا اگر انگیزه فردی برای حضور در انتخابات کاهش یافته، با تبیین زوایای مختلف انتخابات موجب تقویت انگیزه ها شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی انتخابات را علاوه بر یک حق شخصی یک وظیفه اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید تبیین کنیم که حضور و عدم حضور مردم چه پیامدهایی برای خودشان و کشور خواهد داشت؛ انتخابات یک امر فردی نیست و آثار اجتماعی بسیار زیادی دارد. اگر انتخابات کم رونق شود دشمنان برای ضربه زدن به کشور و اسلام امیدوار خواهند شد و فشارشان را بیشتر خواهند کرد.

عضو هیئت امناء موسسه امام خمینی(ره) از مردم درخواست کرد: در انتخاب ها دقت کنند، معیارهایی را مد نظر قرار دهند که سبب تضعیف نظام نشود. افراد را بر اساس معیار هایی انتخاب کنند که برای تحقق اهداف اسلام، امام و شهدا بتوانند قدمی موثر بردارند؛ خدایی نکرده بدون تحقیق و با در نظر گرفتن معیارهای ناصحیح باعث روی کار آمدن کسانی که اعتقادی به آرمان های اسلام ندارند، نشوند.

ارسال نظرات