۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۴۹۲۷۱
قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم:

اگر به «اندیشه» توجه نشود در تولید «دانش» با مشکل مواجه خواهیم بود

اگر به «اندیشه» توجه نشود در تولید «دانش» با مشکل مواجه خواهیم بود
حجت الاسلام حیدری‌ پور با اشاره به اینکه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) یازده گروه و شبه گروه تبلیغی، پژوهشی دارد، مطرح کرد: همه این گروه ها و شبه گروه ها اتصال طریقی به مکتب امام(ره) دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری‌ پور قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در دیدار مدیرعامل، دبیران و مسئولان خبرگزاری رسا با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات از پژوهش های نظری فاصله گرفته و به سمت پژوهش های کاربردی و ناظر به میدان حرکت کرده، اظهار داشت: پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در فضای حوزوی قم مشغول فعالیت پژوهشی، تبلیغی است.

وی نخ تسبیح کارگروه های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) را مکتب امام(ره) معرفی کرد و ادامه داد: قرائتی از اسلام که انقلاب اسلامی را متولد کرد و به پیش خواهد برد را مد نظر داریم و پیام های تبلیغی را بر طبق این قرائت به پیش خواهیم برد.

مکتب امام؛ نخ تسبیح فعالیت های پژوهشکده باقرالعلوم(ع)

حجت الاسلام حیدری پور با اشاره به اینکه مکتب امام(ره) برای پژوهشکده باقرالعلوم(ع) موضوعیت پژوهشی ندارد، بلکه طریقیت دارد، افزود: عهد ما این است که همه کارگروه های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نسبت به اندیشه امام(ره) وفادار باشند.

قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) یازده گروه و شبه گروه تبلیغی، پژوهشی دارد، مطرح کرد: همه این گروه ها و شبه گروه ها اتصال طریقی به مکتب امام(ره) دارند.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نسبتی بین اندیشه، دانش و ایده اسلامی قائل است، گفت: اندیشه غیر از دانش است ولی نسبتی جدی با آن دارد، عمده استقرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در دانش است ولی اگر به اندیشه توجه نشود در تولید دانش با مشکل مواجه خواهیم بود.

مکتب امام؛ نخ تسبیح فعالیت های پژوهشکده باقرالعلوم(ع)

حجت الاسلام حیدری پور با اشاره به اینکه خیلی‌ها در رویکرد تولید دانش علوم اسلامی مبناگرا هستند، مطرح کرد: طراحی گروههای پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به نحوی است که به مبنا و میدان علمی به صورت رفت و برگشت توجه کند.

قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در پایان به معرفی گروههای پژوهشکده باقرالعلوم(ع) پرداخت و عنوان کرد: گروه تاریخ و سیره رهبران انقلاب حیات رهبران انقلاب اسلامی را در بستر فضای سیاسی، اجتماعی بررسی قرار می دهد.

ارسال نظرات