۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۴۹۳۸۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه به عرصه زندگی و از ساحت فردی به ساحت اجتماعی کشاند

انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه به عرصه زندگی و از ساحت فردی به ساحت اجتماعی کشاند
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: خوشبختانه در زمینه های حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور و بهره گیری از معارف این کتاب آسمانی، بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم مراسم افتتاحیه چهل وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با موضوع «معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» که با پیام ایت الله مکارم شیرازی و به میزبانی شهر مقدس قم در سالن همایش امامزاده سیدعلی برگزار شد، پیام آیت الله مکارم شیرازی به مراسم افتتاحیه چهل وششمین دوره سراسری قرآن کریم را تلاوت کرد.

وی در ادامه افزود: آیت الله مکارم شیرازی شخصیتی است که در زمینه تفسیر و نهج‌البلاغه عمری فکر و ذهن و اندیشه خود را برای کسب معارف ناب اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صرف کرده و بهره های لازم را از این معارف به دست آورده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به پیشرفت های بسیار معارف قرآنی در کشور نسبت به دوران قبل از انقلاب اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه های حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور و بهره گیری از معارف این کتاب آسمانی، بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی ایجاد شده است که البته نباید به این اندازه بسنده کرد؛ بلکه باید هرچه بیشتر و بهتر در این مسیر گام برداشته و فعالیت ها و پیشرفت های قرآنی خود را افزایش داد.

م/

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به آیات «إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ» و « وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ» بیان داشت: در این دو آیه حقیقت ظاهری قرآن و حقیقت باطنی و معنوی قرآن کریم بیان شده و کافی است تا انسان پا به عرصه معارفی گذاشته و توشه خود را از قرآن کریم بردارد؛ چراکه قرآن کریم برای همه بشر قابل استفاده است.

وی افزود: حقیقت باطنی قرآن کریم، چیزی است که همگان نمی توانند به حقیقت آن دست پیدا کنند و حقیقت قرآن کریم تنها در دست مطهران و کسانی که از طهارت باطنی برخوردار هستند، شامل می شود که این افراد نیز همان اهل بیت عصمت طهارت علیهم السلام هستند و آنان همان مفسران قرآن کریم هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم کتاب صحیفه سجادیه را تنظیم کننده رابطه انسان با قرآن کریم دانست و بیان داشت: قطعا ارتباط با خدا تنظیم نمی شود جز با فروتنی و ترک تکبر و غرور و ترک دیگر صفات رذیله.

ارسال نظرات