۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۴۹۳۹۹
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم تقویت نیروی انسانی دستگاه قضائی در منطقه کاشان

لزوم تقویت نیروی انسانی دستگاه قضائی در منطقه کاشان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تعبیر رهبر معظم انقلاب از کاشان به عنوان شهر مکرم اشاره کرد و اظهار داشت: مردم کاشان مصداق ان اکرمکم عند الله اتقاکم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره بین المللی علی ابن باقر (ع) که در آستان مقدس علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، با اشاره به اینکه منطقه کاشان حدود سه هزار شهید تقدیم اسلام و نظام کرده است، گفت: از این تعداد شهرستان کاشان ۱۸۰۰ شهید، شهرستان آران و بیدگل حدود ۸۰۰ شهید و شهرستان نطنز حدود ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام و نظام کرده اند.

وی با بیان اینکه در بین شهدای شهرستان کاشان مادر ۴ شهید «شهیدان بارفروش» هنوز در قید حیات هستند، افزود: علاوه بر این، بیش از ۱۰ خانواده ۳ شهید، بیش از ۱۱۶ خانواده ۲ شهید و بیش از ۷ شهید تک فرزند خانواده در منطقه کاشان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تعبیر رهبر معظم انقلاب از کاشان به عنوان شهر مکرم اشاره کرد و اظهار داشت: مردم دارالمومنین کاشان مصداق ان اکرمکم عند الله اتقاکم هستند.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مردم کاشان در سال ۱۱۳ در دعوای بن العباس و بن امیه مسیر را گم نکردند و به امام باقر (ع) برای اعزام سفیر به خود به کاشان نامه نوشتند و امام باقر (ع) مردم منطقه کاشان را تکریم کرد و به تعبیر برخی از محققان امام باقر (ع) فرزند خود علی ابن باقر (ع) را به عراق عجم اعزام کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: شهر مکرم کاشان یعنی شهر تکریم شده امام باقر (ع) و امام صادق (ع) و جایی که علی ابن باقر (ع) به عنوان سفیر دو امام در آن به تبلیغ دین اسلام مبادرت کرد تا به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به درخواست‌های مردمی از قوه قضائیه، اشاره کرد و اظهار داشت: امروز امنیت به عنوان یکی از ارکان حکومت اسلامی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت در کشور برعهده سپاه، نیروی انتظامی، نیرو‌های اطلاعاتی و قوه قضائیه است، بر تقویت نیروی انسانی دستگاه قضائی در منطقه کاشان تأکید کرد.

لازم به ذکر است، نخستین کنگره بین المللی امامزاده علی ابن باقر (ع) صبح امروز با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی و علما و فضلای حوزه علمیه و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان در آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان همراه با رونمایی از تمبر یاد بود این کنگره برگزار شد.

شایان ذکر است، امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر (ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مشهد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و پس از یک جنگ نا برابر ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری یعنی ۵۵ سال بعد از واقعه کربلا مانند جدش در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید، اما به دلیل همزمانی ۲۷ جماد الثانی با دومین جمعه از مهرماه سال خور شیدی، مراسم قالیشویان مردم فین کاشان و تشییع نمادین پیکر مطهر این امام زاده واجب التعظیم همه ساله در دومین جمعه از مهر ماه برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات