۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۴۹۴۱۵
حجت الاسلام بیگی خبر داد؛

تأسیس نخستین مرکز تحقیقات نهج البلاغه در اصفهان تأسیس

تأسیس نخستین مرکز تحقیقات نهج البلاغه در اصفهان تأسیس
اصفهان _ مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه گفت: مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه که اولین شرکت دانش بنیان علوم انسانی است با مجوز دانشگاه آزاد ابلاغ و راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی اصغر بیگی مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه در تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، گفت: کمیته‌های علمی مختلف، کمیته‌های دانش آموزی، دانشجویی و اصناف و اقشار مختلف در این همایش فعال هستند و چهار پیش نشست بین المللی نیز برای این همایش در کشورهای روسیه، مالزی، آمریکای لاتین و عراق برگزار خواهد شد و هدف از این پیش نشست‌ها ترویج و تبلیغ نهج‌البلاغه است.

وی ادامه داد: بیشتر علوم انسانی ما ریشه در سرزمین‌های غربی و در میان کفار دارد و این درحالی است که ما منابع عظیم و مهمی نظیر نهج‌البلاغه داریم و تا زمانی که انس با نهج البلاغه و پیوند با این کتاب شریف در جامعه شکل نگیرد طعم شیرین حکومت علوی را درک نخواهیم کرد.

وی از ارسال حدود ۸۰۰ اثر رسانه‌ای و ۱۸۰ مقاله علمی به دبیرخانه کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه خبر داد و اظهار کرد: یکی از بخش‌های ویژه ما واحد خواهران است، همچنین اخیراً مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه که اولین شرکت دانش بنیان علوم انسانی است با مجوز دانشگاه آزاد ابلاغ شده و در سه بخش ترجمه، تبلیغ و آموزش نهج‌البلاغه فعالیت خواهد داشت‌.

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: حدود ۸٠ دستگاه رابطین نهج‌البلاغه خود را معرفی کردند اما نیاز است مدیران دغدغه نهج‌البلاغه را پیدا کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات