۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۴۴۶۵۵
آیت الله مهدوی:

کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از حیوان هم پست تر هستند

کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از حیوان هم پست تر هستند
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که حیا ندارد مانند مرده است، کشورهای حامی اسرائیل با بی حیایی از این رژیم حمایت می‌کنند و آنها از حیوان پست‌تر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری، در مدرسه علمیه ملاعبدالله، با اشاره به حکمت 79 نهج البلاغه، این حکمت را دارای 5 مسأله مهم عنوان کرد و گفت: مهم بودن این حکمت را امام علی(ع) اینگونه بیان می کنند که می‌فرمایند می‌خواهم شما را به 5 چیز توصیه کنم که اگر برای فهمیدن آن شترها را مهیا کنید و حرکت بدهید و به سمت کسانی بروید که به شما آنها را تعلیم بدهند، سزاوار است.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: نخستین نکته از این 5 چیز این است که امام علی(ع) می‌فرمایند فقط امید شما باید به پروردگار متعال باشد، ما به اهل بیت(ع) توسل پیدا می‌کنیم اما امید ما در نهایت به خداوند است، امام واسطه است که از پروردگار برای ما خواسته‌های ما را می‌گیرد ولی از خود هیچ استقلالی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر خداوند نخواهد امام نیز از خدا خواسته‌ای نخواهد داشت و امام برخلاف اراده پروردگار اراده نخواهد کرد، گفت: فراموش نکنیم که باید با امام زمان(عج) باشیم و جای دیگری نرویم، انسان کامل را باید ببینیم و رفتار ایشان درسی برای زندگی ما باشد و همه امید ما به خداوند متعال باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: کلمه «رجا» به جایی گفته می‌شود که انسان امید به حصول موضوعی دارد که امکان آن وجود دارد، گاهی نیز چیزی را امید داریم که دور از انتظار است و بعید است انجام بشود و در عربی به آن «أمل» گفته می‌شود، آرزوی قریب الوقوع در عربی «طمع» می‌شود و متوسط بین این دو «رجا» نام دارد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: اگر مقدمات مناسب فراهم نشود به طور معمول به نتیجه نخواهیم رسید، پس گاهی امری محال نیست اما آدم تنبلی که مقدمات را فراهم نمی‌کند به نتیجه هم نمی‌رسد، در عربی به این موضوع «غرور» گفته می‌شود، غرور به معنای تکبر نیست، غرور در ترجمه ساده فریب معنا می‌شود به این معنا که کسی مقدمات را فراهم نمی‌کند اما انتظار نتیجه مطلوب دارد.

وی با بیان اینکه انسان نباید خود را فریب بدهد تا حرکتی در راستای رشد و تعالی خود داشته باشد، اظهار کرد: روایت می‌فرماید نسبت به آن چیزی که امید نداری بیشتر امید داشته باشید تا نسبت به آن چیزی که به آن امیدوار هستید. منظور این است که گاهی انسان زحمت کشیده دعا هم می‌کند اما ناامید است ولی علیرغم اینکه ناامید است به او عطا خواهد شد تا بداند که لایق نبوده اما به او لطف شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نباید انسان از برآورده نشدن دعای خود ناامید بشود، تصریح کرد: گاهی امیدی به مستجاب شدن دعای خود نداریم اما دعای ما مستجاب می‌شود و حاجت ما برآورده خواهد شد، دعا کردن برای ما در نزد خداوند جایگاه ایجاد خواهد کرد و موجب نزدیکی به خداوند می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت برخی کشورهای اروپایی از این رژیم جنایتکار، خاطرنشان کرد: دشمن با بی حیایی و پررویی تمام، همه تجهیزات خود را بسیج می‌کند و رسما می گویند ما از اسرائیل دفاع می‌کنیم و اگر این رژیم نبود همین امروز آن را تأسیس می‌کردیم، اینها حیا ندارند و کسی که حیا ندارد حی نیست.

آیت الله مهدوی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را به مرده تشبیه کرد و گفت: حیف حیوان که اسم آن را به روی این کشورها بگذاریم، انسانی که ادای حیوان را در می‌آورد بی‌حیا است، همین سگ که نجس العین است حیا دارد و متعرض صاحب خود نخواهد شد ولی این کشورها حیا ندارند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات