۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۴۹۴۴۷
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خبر داد؛

اجرای طرح «لشکر فرشته ها» با محوریت تجلیل از خانواده های قرآنی در لرستان

اجرای طرح «لشکر فرشته ها» با محوریت تجلیل از خانواده های قرآنی در لرستان
چگنی نژاد با اشاره به اجرای طرح لشکر فرشته‌ها با محوریت تجلیل از خانواده‌های قرآنی، گفت: این مراسم از ۱۵ دی ماه آغاز شده و تا ۳۰ دی در شهرستان‌های لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد چگنی نژاد، صبح امروز در مراسم تجلیل از خانواده های قرآنی شهرستان خرم آباد با همکاری کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران فاطمیون که در مسجد حضرت محمد(ص) برگزار شد، گفت: طرح لشکر فرشته ها به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و با رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته و در حال برگزاری است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه زمان اجرای این طرح بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ دی ماه است، افزود: این طرح لشکر فرشته ها با محوریت تجلیل از خانواده های قرآنی در سطح استان تا 30 دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و تجلیل از این خانواده‌ها است، عنوان کرد: با توجه به اینکه این ایام مزین به نام بانوی گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) است، دیدار و تجلیل از خانواده‌های قرآنی با محوریت تجلیل از مادر خانواده صورت می‌گیرد.

چگنی نژاد ادامه داد: خانواده‌های دارای ۳ یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: از دیگر شاخص های تجلیل از خانواده های قرآنی؛ خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد، می باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان عنوان کرد: در این طرح از خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه‌های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، تجلیل می شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات