۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۴۹۴۹۳
امام جمعه موقت تهران:

مقاومت حیرت‌انگیز غزه دنیای استکبار را در بن‌بست عمیق قرار داده است

مقاومت حیرت‌انگیز غزه دنیای استکبار را در بن‌بست عمیق قرار داده است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد زمان را به زیان رژیم صهیونیستی توصیف کرد و در با اشاره به حمله آمریکا به مردم یمن، یمن قهرمان را مورد حمایت همه آزادگان جهان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نمازجمعه 2 دی ماه شهر تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبری معظم نگاه راهبردی به مقوله انتخاب و مردم سالاری دینی داشته که نمونه و الگوی خود را از سخنان امیرمؤمنان گرفته است. در منطق عقلانی و وحیانی نهج البلاغه مردم دارای جایگاه ویژه ای در ساخت یک نظام سیاسی هستند.

وی در ادامه حضرت علی را شایسته ترین فرد برای قرارگیری در جایگاه حکومت عنوان کرد و افزود: آنچه موجب شد چنین شخصیت ممتازی، مسؤولیت مدیریت جامعه اسلامی را بپذیرد، حضور مردم بود؛ بیعت مردم مدینه در اولین روزهای هجرت رسول اکرم، بیعت مردم در عید غدیر و همچنین بیعت مردم در سال 35 هجرت با حضرت علی دخالت مردم از جمله زنان در شکل گیری نظام سیاسی بود که باید گفت برای اولین بار حضور زنان به این شکل رخ داده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد پیوند مردم با اسلامیت نظام را نقطه تمایز جمهوری اسلامی با نظام های لیبرال غربی دانست و با اشاره به تأکید همیشگی امام و رهبری به حضور مردم در انتخابات، تصریح کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی مهم ترین ابزار تجلی اراده ملت، پیام آور وحدت ملی، زمینه ساز جابه‌جایی قدرت و گردش نخبگانی و افزایش سطح امنیت، قدرت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از خطبه با اشاره به تحولات غزه، افزود: موضوع غزه مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است. قریب ۱۰۰ روز از جنایات رژیم اسرائیل بر مردم فلسطین می‌گذرد که گرگ‌های درنده در هر دقیقه‌ای جگر کودکان و مادران مقاوم غزه را می‌درند. رژیم اسرائیل به نمایندگی از دنیای مدرن در قامت یک نظام سر تا پا تروریستی، همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به تاراج گذاشته است تا آن‌ها را به زانو درآورد، اما با مقاومت حیرت‌انگیز غزه تمام دنیای استکبار را در بن‌بست عمیق قرار داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: ۱۰۰ روز است که زمان و زمانه به زیان رژیم صهیونیستی است؛ سخنگوی شورای امنیت اعتراف کرد که مقاومت غزه نابود شدنی نیست و یک ایدئولوژی است؛ این یعنی اعلام رسمی شکست رسمی آمریکا و بن بست استراتژیک غرب است.

وی با بیان اینکه آنچه در عراق، افغانستان و لبنان گذشت برای دنیای استکبار می‌توانست درس‌آموز باشد، گفت: رژیمی که به مدرن‌ترین سلاح‌ها تجهیز است، از مقاومت غزه درس نیاموخت لذا وقت آن رسیده که از مقاومت یمن عبرت بگیرند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد عنوان کرد: امروز یمن قهرمان نه تنها مورد حمایت کشور‌های اسلامی است، بلکه مورد حمایت همه آزادگان جهان است. یمنی که در یک دهه گذشته نشان داد می‌تواند از همه تهدید‌ها برای رسیدن به سطح بالایی از قدرت و اقتدار بهره بگیرد و تهدید‌ها را به فرصت‌های کلیدی تبدیل کند، نه تنها مورد حمایت ملت ایران، محور مقاومت و جهان اسلام است، بلکه مورد حمایت همه آزادگان جهان است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مردان، زنان و کودکان که بعد از یک دهه محاصره کامل و بمباران‌های زمینی و هوایی در این سطح فاخر از قدرت در برابر استکبار جهانی به حمایت از مردم غزه ایستاده اند و بدون تردید این تجاوز هرگز باعث نخواهد شد که ملت یمن دست از آرمان‌های فلسطین بردارند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز دستان قدرتمند محور مقاومت در هم تنیده است و صف یکپارچه‌ای برابر همه زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار شکل گرفته است.

نائب رئیس سابق ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیزدهمین سال تأسیس صندوق توسعه ملی، شفاف سازی منابع این صندوق را از فعالیت های مثبت دولت مردمی دانست و با اشاره به بدهی 15 میلیارد دلاری شرکت ها و نهادها به این صندوق خواستار شفاف سازی اسامی بدهکاران شد.

وی در پایان با تشریح ارقام و دارایی های صندوق توسعه ملی و همچنین برداشت های دولت های مختلف از منابع صندوق، خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از منابع صندوق توسعه ملی و بازگرداندن بدهی ها به صندوق سبب امیدواری مردم و رشد تولید خواهد شد زیرا با 15 میلیارد دلار می توان 8 پروژه بزرگ در اندازه پالایشگاه ستاره خلیج فارس که نیمی از بنزین کشور را تأمین می کند، ساخت.

ارسال نظرات