۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۷۴۹۵۳۶
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

مبارزه حوزه با رژیم طاغوت قبل از قیام امام + فیلم

مبارزه حوزه با رژیم طاغوت قبل از قیام امام + فیلم
عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که مبارزه با طاغوت قبل از قیام امام خمینی(ره) وجود داشت، گفت: میرزای شیرازی در زمان ناصرالدین شاه فتوای معروف تحریم تنباکو را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با بیان اینکه قبل از قیام حضرت امام(ره) درگیری بین حوزه و طاغوت وجود داشت، اظهار داشت: رضان خان حوزه علمیه قم را تقریبا از بین برد؛ پدر من نقل کرد که در شهر مقدس قم نمی توانستیم با لباس روحانیت حضور داشته باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه افزود: پدرم گفت که ما ناچار بودیم  قبل از اذان صبح درب حجره حوزه علیمه فیضیه را قفل کنیم و برای انجام درس و بحث به اطراف قم برویم؛ زیرا نیروهای نظمیه در آن زمان طلاب را دستگیر و خلع لباس می‌کردند و بعضی‌ها را به زندان می انداختند.

آیت الله اراکی در ادامه اضافه کرد: پدرم گفت یکی از آرزوهای ما این بود که در خیابان های قم با لباس روحانیت راه برویم؛ مبارزه با رژیم شاه خیلی قدیمی تر از زمان امام خمینی(ره) است، میرزای شیرازی فتوای بر علیه تنباکو را در زمان ناصرالدین شاه صادر کرد، این فتوا در حقیقت برعلیه رژیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه با اشاره به اینکه رژیم ناصرالدین شاه می خواست اقتصاد ایران را در اختیار شرکت های انگلیسی قرار دهد، خاطرنشان کرد:زمان ناصرالدین شاه تنباکو مانند نفت در این زمان اهیمت و رگ اقتصادی ایران محسوب می شد لذا فتوای میرزای شیرازی اهمیت دارد.

تعداد بازدید : 0
ارسال نظرات