۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۴۹۶۵۲
آیت الله اعرافی:

آیت الله صافی گلپایگانی در صحنه ها و بزنگاه های سیاسی، مدافع انقلاب اسلامی بود

آیت الله صافی گلپایگانی در صحنه ها و بزنگاه های سیاسی، مدافع انقلاب اسلامی بود
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حضرت آیت الله صافی با نگارش منتخب الاثر مرزبان عقیدتی شیعه بود، گفت: این مرجع بصیر نه تنها یک فقیه بلکه متکلم زبردست و حاضر در صحنه ها و بزنگاه های سیاسی در دفاع از انقلاب و نظام بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دومین سالگرد رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که همزمان با مراسم شهادت امام هادی (ع) در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، با اشاره به نقش ائمه در صیانت از فکر و اندیشه شیعی گفت: مهم ترین وظیفه هادیان امت و اولیاء الهی صیانت از مکتب الهی و نگهداری از فکر  و اندیشه است و ایشان مرزبان زمان خود و آینده تاریخ بودند.

وی افزود: امام هادی صیانت و محافظت از اندیشه شیعه در درون جامعه خود را برعهده داشتند چرا که در آن عصر انحرافات به اشکال گوناگون جامعه اسلامی خصوصاً شیعیان را در برگرفته بود و در این مقام امام نقش محافظ از اندیشه صحیح اسلام و شیعه را برعهده داشتند.

آیت الله اعرافی با اشاره به تاریخ غلو در ادوار تاریخی اظهار داشت: جریانی به نام غلو در میان شیعه بالا گرفت و افراد سطحی را در درون خود جذب می کرد که موجب انحراف و انشقاق درون جامعه شیعه می شد، در این حال مقابله با فکر غلو از فعالیت های مهم امام هادی (ع) در عصر خود بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه عده ای پس از شهادت هر امامی از شاهراه مستقیم الهی و قطار شیعه اثنی عشری پیاده شده اند، تصریح کرد: یکی از وظایف ائمه جلوگیری از خروج شیعیان از مسیر صحیح الهی و شاهراه هدایت به واسطه ائمه اثنی عشری است که در کوران این حوادث ابناء الرضا نقش پررنگی در مبارزه با واقفیه عهده دار بودند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه داعش نماد برجسته ناصبی ها در عداوت با ائمه اطهار در طول تاریخ و شیعیان هستند، گفت: در مقابل جریان غلو جریان دیگری به نام ناصبی ها در طول تاریخ شاهد هستیم، ناصبی ها نه تنها ائمه را قبول ندارند بلکه کینه و عداوتی از پیامبر الهی در دل دارند که آن را بر سر پیروان ائمه اطهار و جانشینان به حق پیامبر (ص) بروز می دهند.

وی با اشاره به اینکه ائمه پرچمدار اصلی ارائه مکتب اسلام هستند، اظهار داشت: میدان مبارزه و مواجهه با دستگاه ظالم میدان دیگری از درگیری ائمه با ظالمین در طول تاریخ اسلام می باشد، این دو خط هیچگاه همراه و همدل نبودند حتی در زمان مامون که با نیرنگ و حیله های سیاسی به دنبال فریب مردم بود اما باز با روشنگری های امام رضا (ع) این نقشه به نتیجه ای نرسید.

آیت الله اعرافی بیان رسالت های خاص ابناء الرضا و آمادگی جامعه و شیعیان برای یک عصر جدید را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: محوریت این عصر جدید با فقاهت و علماء راستین بود لذا در این عصر حجم روایات و ارجاع به مقام فقه و فقاهت و ولایت بیشتر می گردد.

وی با بیان اینکه ذخایر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منحصر در فقه نیست، تاکید کرد: منتخب الاثر نشان دهنده یک مشرب کلامی، تفسیری و تاریخی با عناصر ویژه و معطوف به زمان حال است، آن مرحوم مدافع مرزهای عقیدتی شیعه و همچون شهید مطهری مجاهدانه قلم زده اند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: در منتخب الاثر شاهد دفاع از حقانیت شیعه هستیم و ایشان نه تنها یک فقیه بلکه متکلم زبر دست بودند.

امام جمعه قم با اشاره به نقش سیاسی این مرجع بصیر در بزنگاه های حساس جامعه و نظام گفت: حضرت آیت الله صافی عضو فقهای شورای نگهبان و همراه و همدل با امامین انقلاب بودند و هیچگاه از سیاست گریزان نبودند.

ارسال نظرات