۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۱۱۰۷۷
حجت الاسلام والمسلمین صافی عنوان کرد؛

کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر علیه السلام» اثری عنایت شده

کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر علیه السلام» اثری عنایت شده
فرزند آیت الله صافی گلپایگانی گفت: بازگشت آیت الله صافی از عالم برزخ به دنیا بر مورد نظر بودن کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر علیه السلام» دلالت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن صافی گلپایگانی استاد حوزه علمیه عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در حاشیه نکوداشت هفتادمین سال تألیف کتاب گرانسنگ «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر علیه السلام» گفت: این همایش در رابطه با ارج نامه کتاب منتخب الاثر به عنوان هفتادمین سال تألیف این کتاب بود.

وی افزود: عده ای از فضلاء که در امر مهدویت تخصص داشتند مقالاتی را در این باره به قلم در آوردند که ان شاء الله به زیور طبع آراسته می شود اما چون مصادف با ماه شوال و هفتادمین سال این تألیف است لذا این همایش در این روز برگزار شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره اینکه کتاب منتخب الاثر هفتاد سال پیش تالیف شده است، اظهار کرد: کتاب مورد توجه و استقبال علماء و فضلاء قرار گرفت و آیت الله صافی بعد از 40 سال تجدید نظر را روی کتاب یک جلدی کردند و در صدد پاسخگویی به شبهات مهدویت برآمدند و لذا کتاب یک جلدی به سه جلد افزوده شد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی با تاکید بر بیماری آیت الله صافی در هنگام تالیف کتاب عنوان کرد: آیت الله صافی در آن دوران خونریزی زیادی کردند به صورتی که به حالت اغماء رفتند، اخوی ما دکتر صافی در آمبولانس با پدر بودند و ایشان نقل می کرد که بین راه علائم حیات پدرم را مشاهده نمی کردم و خیلی غصه دار شدم اما پس از مدتی مشاهده کردم که علایم حیات برگشت.

وی افزود: بعد از مدت ها پدر ما برای ما تعریف کردند که من از دنیا رفته بودم و عالمی را مشاهده کردم که قابل توصیف نیست و همان بهشتی بود که خداوند در قرآن و اهل بیت در روایات توصیف کرده اند، در این هنگام ندایی شنید که آیا نمی خواهی برگردی به دنیا؟ من گفتم خیر چرا باید چنین جایی را ترک کنم، دوباره همان جمله را تکرار کردند و من جواب رد دادم و بار سوم ندایی رسید که کار ناقصی نداری که بخواهی تکمیل کنی.

فرزند آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: پدر ما فرمود وقتی برای سومین بار به من گفتند آیا کار ناقصی برای تکمیل نداری به یاد منتخب الاثر افتادم که هنوز تمام نشده بود و اشاره به کتاب کردم که بلافاصله به عالم دنیا برگشم.

حجت الاسلام والمسلمین صافی با اشاره به عنایت حضرت حجت بن الحسن (عج) به کتاب منتخب الاثر تصریح کرد: این ماجرا دلالت بر مورد نظر بودن کتاب منتخب الاثر می کند که باید این کتاب در رابطه با حضرت حجت (عج) تکمیل و نوشته می شد و خود ایشان نیز مورد عنایت خاص حضرت صاحب الزمان (عج) واقع شدند، البته درباره این مطلب در زمان حیاتشان به جز برخی از خواص کس دیگری اطلاع نداشت و در آن زمان رسانه ای هم نشده بود.

ارسال نظرات