۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۷۴۹۷۰۶

کفگیر نتانیاهو به ته دیگ خورد؛ صهیونیست‌‌ها دارایی‌‌ فلسطینیان را دزدیدند

کفگیر نتانیاهو به ته دیگ خورد؛ صهیونیست‌‌ها دارایی‌‌ فلسطینیان را دزدیدند
رژیم صهیونیستی که در باتلاق هزینه‌های گران‌ترین جنگ در تاریخ خود گرفتار آمده است، بار دیگر از وجوه مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین سرقت کرد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه در یکصدمین روز تجاوز نظامی این رژیم به نوار غزه به شای آهارونوویچ، مدیر سازمان مالیاتی این رژیم دستور داد تا ۳.۱ میلیون شکل دیگر (بیش از ۸۰۰ هزار دلار) از وجوه تشکیلات خودگردان فلسطین را کسر کند.

اسموتریچ در توئیتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اینکه چیزهایی وجود دارد که هرگز لغو نخواهد شد، افزود، اموال تشکیلات خودگردان فلسطین را به نفع صهیونیست‌هایی که در عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان به هلاکت رسیدند مصادره می‌کند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از امضای حکم مصادره اموال تشکیلات خودگردان خبر داد و مدعی شد کسانی که تروریسم را ترویج می‌کنند بهای آن را خواهند پرداخت.

اسموتریچ ماه گذشته گفته بود که اموال درآمد مالیاتی تشکیلات خودگردان را تحویل نمی‌دهد چون اجازه نمی‌دهد آنها به دست غزه یا خانواده‌های مجریان عملیات‌های مقاومتی فلسطینی برسد او گفته بود که به قیمت استعفا از کابینه اجازه تحویل این اموال را نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی ماهیانه در ازای واردات کالاها از سوی فلسطینی‌ها مالیات دریافت می‌کند و  از محل این درآمد که متعلق به تشکیلات خودگردان فلسطین است بدهی طرف فلسطینی به شرکت‌های آب، برق و بیمارستان‌های اسرائیل را تسویه می‌کند، اما بارها به دلایل مختلف این اموال را به سرقت می‌برد و از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی نیز این رژیم درآمد مالیاتی فلسطینیان را به بهانه  اینکه ممکن است به دست حماس برسد توقیف کرده است.

هزینه‌های جنگ فعلی رژیم صهیونیستی بیشتر از پیش‌بینی‌های سابق این رژیم شده و به حدود ۵۸.۲ میلیارد دلار رسیده است. کابینه بنیامین نتانیاهو که با بودجه جدید مربوط به سال ۲۰۲۴ دچار کسری سه برابری به نسبت قبل جنگ شده قرار است بخش بزرگی از هزینه‌های جنگ را از جیب خود اسرائیلی‌ها  با افزایش مالیات‌ها، ریاضت در هزینه‌ها و افزایش قیمت‌ها بپردازد و مثل قبل به سرقت اموال و منابع طبیعی ملت فلسطین نیز متوسل می‌شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات