۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۴۹۷۲
آیت الله نوری همدانی:

داشتن بصیرت برای مقابله با نقشه های دشمنان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام داشتن بصیرت و هوشیاری برای مقابله با نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی ضروری دانست.
1/ آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از دبیران تشکل های غیردولتی تهران و قم، با اشاره به فتنه های اخیر در کشور از سکوت برخی خواص در جریان فتنه انتقاد کرد وگفت: اگر روز اول همه خواص در مقابل جریان فتنه سکوت نمی کردند کار به این جا نمی رسید.

وی میزان برای شناخت افراد را حق دانست و تاکید کرد: برای شناخت حق نباید به اشخاص نگاه کرد بلکه باید اول حق را شناخت و بعد آنها را با این با این معیار سنجید.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به حساسیت شرایط امروز کشورداشتن بصیرت را برای مقابله به فتنه ها و جریانات ضروری دانست و تاکید کرد: برای مقابله با فتنه ها و جریانات مختلفی که اتفاق می افتد داشتن بصیرت و هوشیاری لازم است و همه ما باید به این موضوع توجه کرده و بصیرت خود را بالا ببریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمنان انقلاب تصریح کرد: دشمن با جنگ نرم قصد دارد تا ادامه راه انقلاب را بگیرد و ولی فقیه را مورد هدف قرار دهد.

وی بیان داشت: هر کسی وظیفه ای دارد و من در این شرایط واجب می دانم هر کسی هر چه در توان دارد برای حفظ این نظام خرج کند.

وی بر ضرورت علم آموزی جوانان تاکید کرد و گفت: دنیای امروز دنیای علم و فناوری و تحقیق است و اسلام نیز بنیان گذار تمدن های باشکوهی است اما به دلایلی همچون فقر فرهنگی و مادی و همچنین تسلط قدرت های استکباری عقب افتادیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم زمان شناسی را مهم ترین اصل خواند و تاکید کرد: جوانان باید زمان و مقتضیات زمان خود را بشناسند تا از این طریق نظام و هویت خود راحفظ کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نوع حکومت خاندان های سلطنتی گفت: بعد از ارتحال پیامبر اسلام، انحراف از خط ولایت فقیه به وجود آمد و در اثر فتنه های مختلف حکومت ها ائمه اطهار(ع) را کنار زدند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی را پررنگ و حائز اهیمت خواند و گفت: امام با ولایت فقیه اسلام را به عرصه زندگی و جهانی برگرداند و اساسی ترین موضوع در این نظام، ولایت فقیه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن ماه تاکید کرد: مردم باید با حضور خروشان و با صلابت و اقتدار خود در این روز بزرگ وفاداری و حمایت خود را از انقلاب و ارزش های متعالی آن به اثبات برسانند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد استان های قم و تهران از مواضع انقلابی و صریح این مرجع تقلید در حمایت از انقلاب و مقام معظم رهبری قدردانی کردند. /924/پ202/ف.

ارسال نظرات