۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۶
کد خبر: ۷۴۹۹۴
حجت الاسلام ادیب یزدی:

یا حسین گفتن باید مقدمه با حسین بودن باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: گفتن «یا حسین» وسوگواری برای سیدالشهدا (ع) عنایت بزرگی است اما باید تلاش کرد تا از مرحله « یاحسین » گفتن به «با حسین » بودن رسید .
2/ حجت الاسلام اديب يزدي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی شب گذشته در مراسم سوگواری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مرکز توانبخشی فیاض بخش مشهد اظهار داشت: اشک بر اباعبدالله (ع) مرحله شایان توجهی از ارادت به آن حضرت است ولی انسان باید از این مرحله رشد کرده وبه معرفت حسینی دست یابد .

این کارشناس مذهبی ادامه داد : انسان موجودی دارای دوبعد جسمی و روحی است و آن چه از آن به «حال» تعبیر می شود ارتباط تنگاتنگی با نفوذ روح در جسم آدمی دارد.

وی کانون اصلی انسان را که همه حقایق در آن به ثبت می رسد قلب سلیم دانست وگفت : در صورتی که این قلب سلیم به سوی پرودگار روی آورد ، معنویت وحال انسان خدایی می شود .

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) درهمین زمینه، خاطر نشان کرد : همین که انسان نسبت به درک اسرار هستی علاقه مند است نشان از بعد وجود بی نهایت انسان دارد، بخش اصلی ابعاد وجودی انسان معنویت اوست .

وی بیان داشت: ائمه (ع) در هنگام مواجهه با مصائب وسختی ها چهره گشاده و منبسط پیدا می کردند که پیام آن، عدم دلبستگی ودل مشغولی به امورات دنیا و توجه به عنایت ها ی پیدا وپنهان خداوند است .

وی بهترین حالی را که در دعای تحویل سال از خداوند درخواست می شود حال ائمه معصومین (ع) در برخورد با شدائد وعنایت های الهی دانست وبر الگو گیری از آنان در زندیگی روزمره توسط شیعیان تأکید کرد .

مدیر پیشین مرکز فرهنگی بلال صداوسیما ابراز داشت: این حالت برگرفته از ذکر ویاد خداوند در تمامی حالات است و حفظ آن نیز به عدم غفلت از حضور پروردگار در تمامی مراحل زندگی بستگی دارد.
 
حجت الاسلام ادیب یزدی اربعین حسینی ر ا یکی از نمادهای یاد آوری حضور خداوند در همه سختی ها ومصائب برشمرد واضافه کرد : اشک ومصیبت اهل بیت (ع) در مصیبتهای عاشورا تا اربعین هیچ گاه بر انبساط روحی ، حال وذکر آنان در پیشگاه الهی تأثیر نگذاشت ./930/د102/ص

ارسال نظرات