۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۵۰۰۱۹

راه اندازی «طرح هم کفو گزینی» در مرکز خدمات

راه اندازی «طرح هم کفو گزینی» در مرکز خدمات
مرکز خدمات حوزه با هدف ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و زندگی پایدار» اقدام به راه اندازی «طرح هم کفو گزینی» کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مرکز خدمات حوزه با هدف ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و زندگی پایدار» اقدام به راه اندازی «طرح هم کفو گزینی» کرده است.

وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَرَحْمَهً ۚ

بی شک آنچه فاطر هستی در نهاد آدمی به ودیعه نهاده، بهترین پاسخ ها برای نیازهای نسل انسان است و یکی از زیباترین این پاسخ ها امر مقدس نکاح و ازدواج است، که اگر آگاهانه، بهنگام و بر موازین حجت باطنی (عقل) انجام شود، جامع بسیاری از نیازها بوده و آرامش را به ارمغان خواهد آورد.

مرکز خدمات حوزه های علمیه، برای بهره مندی بخشی از جامعه هدف خود که در سن ازدواج هستند، با هدف « ترویج ازدواج بهنگام و آگاهانه و زندگی پایدار» ، با همکاری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، امکان استفاده از خدمات « هم کفو گزینی » را فراهم کرده است، تا علاوه بر دریافت آگاهی های پیش از ازدواج و طی نمودن فرایند "هم کفو گزینی" تحت نظارت کارشناسان خبره واسطه¬گری، از حمایت و پشتیبانی مشاوره ای بعد از عقد تا 3 سال پس از ازدواج نیز بهره مند شوند.

این طرح که ویژه، طلاب مجرد و فرزندان مجرد طلاب و از طریق اپلیکیشن «همدم» اجرا می شود، با استفاده از شیوه های نوین، در بستر تلفن همراه طراحی شده و می تواند پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده ها در امر ازدواج باشد و در راستای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده به عنوان دستیار عمل نماید.
اصول رعایت شده در فرایند "هم کفوگزینی" تبیان، این موارد می باشد:
1. محوریت خانواده ها
2. حفظ حرمت اشخاص و جوانان
3. امنیت اطلاعات و بالا بودن ضریب اعتماد و اطمینان
4. کمک به اخذ تصمیمات آگاهانه از جانب متقاضیان ازدواج
‌جامعه هدف:
جامعه هدف این طرح، طلاب خواهر و برادر مجرد و همچنین فرزندان مجرد طلاب و روحانیون می باشد و از طریق ثبت نام در اپلیکیشن همدم و ارائه اطلاعات و ثبت کدتخفیف در دسترس جامعه هدف می باشد.
‌شیوه بهره مندی:
طلاب و خانواده های محترم آنها جهت بهره مندی از خدمات هم کفو گزینی تبیان، می بایست مراحل ذیل را طی نمایند:
1. ورود به پنل سخا/ خدمات فرهنگی/ هم کفوگزینی
2. مطالعه ضوابط عمومی برنامه و تایید آن
3. بارگیری نسخه قابل نصب اپلیکیشن همدم/ ارجاع به سایت همدم جهت بارگیری فایل نصبی
4. مطالعه ضوابط اختصاصی برنامه همدم و احراز هویت و ثبت نام در سامانه
5. درج کدمعرف در کادر مربوطه جهت بهره مندی از تخفیف ها

ارسال نظرات