۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۵۰۱۰۲
آیت الله مظاهری:

موفقیت اسلام و کشور مرهون تلاش‌های معلمان است

موفقیت اسلام و کشور مرهون تلاش‌های معلمان است
آیت الله مظاهری گفت: شما معلمان اهل دل هستید و موفقیت اسلام مرهون شما معلمان است و از همین رو دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به آموزش و پرورش بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پروش استان اصفهان، گفت: از اتفاقات و رویدادهایی که در گزارش مدیرکل آموزش و پروش استان ارائه شد، خوشحال و خرسند شدم.

وی افزود: جلسه ما جله علم است و آموزش و پروش در راس موضوع علوم قرار دارد و اگر ما بتوانیم آموزش و پرورش را رشد دهیم، آن تاثیر مثبت را در جامعه خواهد گذاشت و اگر دستورات الهی سرلوحه همه امور قرار گیرد، این عنایت شامل حال شما و مجموعه آموزش و پرورش نیز خواهد شد.

آیت‌الله مظاهری با اشاره به ایام شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: در ایام شهادت امام هادی(ع) قرار داریم و ذکر این نکته ضروری است که این امام همام، زیارتی به نام جامعه کبیره را از خود به یادگار گذاشته‌اند که این زیارت یک امتیاز ویژه  دارد و آن این است که بزرگان ما به این زیارت فوق‌العاده اهمیت می‌دهند چرا که دنیای علم است.

وی در ادامه افزود: توصیه این است که این زیارت را هر روز بخوانید چرا که سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد و بسیاری از بزرگان ما از آن خیلی نتیجه برده‌اند و به همین دلیل اهمیت زیادی برای آن قائل هستند.

آیت الله مظاهری با اشاره به نقش محوری معلمان در جامعه تصریح کرد: شما معلمان اهل دل هستید و موفقیت اسلام مرهون شما معلمان است و از همین رو دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به آموزش و پرورش بوده است.

زعیم حوزه علمیه اصفهان افزود: باید در مدارس ما فضای بحث و تدریس و گفت‌وگو ایجاد شود تا با توجه به شرایط جامعه که دشمن سعی دارد جوانان و نوجوانان را از راه دین محوری دور کند، بتوان مسیر را استوار ادامه داد و البته در این مسیر توجه به ادعیه و زیارات همچون جامعه کبیره تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید در مسیر خود ثابت قدم باشند، گفت: در مسیر و در میان سختی‌های راه استوار باشید و بدانید که کمک خداوند قطعی است.

آیت الله مظاهری تصریح کرد: از اهتمام آموزش و پرورش استان اصفهان به موضوع نماز جماعت مدارس تشکر می‌کنم و بدانید که این نماز بالاست و خیلی اهمیت دارد خصوصا نماز جماعت که دنیا و آخرت در گرو آن قرار دارد و اگر موضوع نماز ضربه بخورد، به دین آسیب رسیده است.

در ابتدای این دیدار، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه ویژه به نماز جماعت از جمله مهترین برنامه‌های ما در سطح مدارس استان است که البته در این زمینه موانعی وجود دارد که سعی در برطرف شدن همه آن‌ها داریم.

وی افزود: موضوع توجه ویژه به بحث قرآن در سطح دانش آموزی و فرهنگیان استان در مرحله قرائت و محتوا مورد توجه ماست که در این زمینه نیز توفیقات خوبی نصیب آموزش و پرورش استان اصفهان شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: برای اولین بار در کشور در آموزش و پرورش، قرارگاه نهج البلاغه را تشکیل دادیم تا اثرات آن در جامعه به واسطه گسترش آموزش و پرورش در میان مردم جاری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن موضوع اعتکاف دانش آموزی اشاره کرد: سال گذشته در رویداد بی نظیر در کشور میزبان بیش از ۲۴ هزار دانش آموز معتکف در مدارس بودیم و امسال نیز این موضوع مورد استقبال دانش آموزان بیشتری قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه جدی به موضوع اردهای راهیان نور و پیشرفت در دستور کار ماست به طوری که بیش از ۲۴ هزار دانش آموز امسال از اردوهای راهیان نور بهره خواهند برد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات