۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۵۰۴۸۲
استاندار اصفهان در شورای اداری اصفهان:

آیین اعتکاف در ۶۵۰ مسجد استان اصفهان برگزار شد

آیین اعتکاف در ۶۵۰ مسجد استان اصفهان برگزار شد
اصفهان ـ استاندار اصفهان گفت: در استان اصفهان ۶۵۰ مسجد میزبان معتکفین در سراسر استان اصفهان بودند که ۱۰۰ مسجد میزبانی از دانش آموزان را بر عهده داشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در شورای اداری استان اصفهان ضمن تسلیت ایام وفات حضرت زینب کبری(س)، گفت: در استان اصفهان حدود ۶۵۰ مسجد میزبان معتکفین در سراسر استان بودند و این موضوع برای ما باعث مسرت است.

وی ادامه داد: در این خصوص تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط همکاری کردند تا جمعیتی قریب به ۷۵ هزار نفر از مردم استان فریضه اعتکاف را به جا بیاورند و بالغ بر ۱۰۰ مسجد صرفاً ویژه اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص یافت که از این بابت خداوند متعال را شکرگذار هستیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: یکی از مهمترین مأموریت‌هایی که این ایام در سخنان مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از آن یاد می‌شود موضوع مردمی سازی امور است زیرا همه ما اذعان داریم که جمهوریت و اسلامیت وابسته به مردم است.

مرتضوی ادامه داد: از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی همه امور با حضور مردم شکل گرفت و هرکجا که اراده مردم وجود داشت با موفقیت مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: در ادامه استمرار انقلاب اسلامی بعنوان یک ضرورت بایستی مردمی سازی امور را بعنوان اولویت قرار دهیم زیرا مهمترین مؤلفه نظام جمهوری اسلامی مردم هستند از این رو انتظار می‌رود برخی از مأموریت دستگاه‌ها با حضور فعال مردم ساماندهی شوند.

استاندار اصفهان در خصوص موضوع حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیز، گفت: تمامی مدیران دستگاه‌ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند و این امر را بعنوان یک ضرورت برای آیندگان مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: بیگانگان برای نوجوانان و جوانان خود افسانه سرایی می‌کنند اما در کشور ما بزرگان و ایثارگرانی حقیقی حضور داشتند که از جان خود گذشتند و این یادگاران بهترین الگو برای نوجوان و جوان ایران اسلامی هستند.

مرتضوی ضمن اشاره به ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: برنامه‌های دهه فجر با حضور حداکثری مردم و همراه با جهاد تبیین نسبت به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی انجام شود.

وی تأکید کرد: در عین حال بایستی مراقب بود در برنامه‌های ایام الله دهه فجر سوگیری های انتخاباتی صورت نگیرد، براساس نظر صریح ریاست جمهوری دولت هیچگونه لیستی در انتخابات ندارد و صرفاً برگزار کننده انتخابات است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش ما صرفاً این است که انتخابات را ذیل چهار راهبرد اساسی مقام معظم رهبری (امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت) برگزار کنیم.

مرتضوی اظهار کرد: بایستی در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ستاد انتخابات با دو رویکرد مشارکت همگانی و همکاری در برگزاری انتخابات تشکیل شود، از اقدامات تنش زا بایستی اجتناب شود و در محیطی آرام به پیشواز انتخابات برویم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات