۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۵۰۶۰۲
رئیس ستاد نماز جمعه کاشان:

اجرای پروژه مصلای نماز جمعه کاشان، اقدام ماندگار آیت الله نمازی است

اجرای پروژه مصلای نماز جمعه کاشان، اقدام ماندگار آیت الله نمازی است
اصفهان – رئیس ستاد نماز جمعه کاشان گفت: اجرای پروژه عظیم مصلای بقیه الله الاعظم(عج) از مهمترین اقدامات ماندگار آیت الله نمازی در شهرستان کاشان است.

علیرضا کاشانی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تسلیت ارتحال آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه سابق کاشان، گفت: بعد از رحلت آیت الله سید مهدی یثربی نماینده فقید مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان، با ورود سفیر ولایت آیت الله عبدالنبی نمازی به کاشان، از یکم دی ماه سال ١٣٨٥ ستاد برگزاری نماز جمعه به شکل جدید ایجاد و تا امروز ۶۸۸ نماز جمعه را برگزار کرده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده بعد از حضور آیت الله نمازی در کاشان اشاره کرد و گفت: با حضور سفیر ولایت آیت الله نمازی در کاشان شورای مشورتی ایشان با حضور ۱۳ نفر از صاحب نظران و نمایندگان تشکل‌های مختلف در کاشان تشکیل شد که این شورا به صورت ماهیانه تشکیل جلسه داد.

کاشانی نژاد اجرای پروژه عظیم مصلای بقیه الله الاعظم از مهمترین اقدامات آیت الله نمازی در کاشان اعلام کرد و یادآور شد: مکان یابی و کلنگ زنی و اجرای پروژه عظیم مصلی بقیه الله الاعظم کاشان در ورودی شهرستان کاشان از اتوبان کاشان- قم و کاشان - اصفهان در اول آبان سال ۸۸ و افتتاح و بهره برداری از فاز نخست این پروژه در ۲۶ مهر سال ۹۲ با ظرفیت ۵ هزار نفر نمازگزار جمعه را یکی از ماندگارترین اقدامات آیت الله نمازی در شهرستان کاشان است.

وی افزود: برای این مجموعه بزرگ علاوه بر مصلا، چهار ساختمان بزرگ، بزرگترین سالن آمفی تئاتر استان اصفهان، کتابخانه ملی با ۴۰ سوئیت، حوزه علمیه خواهران و برادران، پارکینگ، دانشکده پارک نجوم، دانشگاه شهید مطهری، ورزشگاه آقایان و بانوان، تالار‌ها و پارک خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی امروز با وجود گذشت حدود ۱۵ سال از کلنگ زنی مصلای بقیه الله الاعظم کاشان در ۲۸ مرداد سال ۸۷، اما تاکنون این پروژه عظیم و به یادماندنی به صورت کامل احداث نشده است و همچنان نیازمندان کمک‌های مردمی و خیرین شهرستان کاشان است.

رئیس ستاد نماز جمعه کاشان همچنین تأسیس حوزه علمیه خواهران فاطمیه در ضلع غربی مصلی بقیه الله الاعظم کاشان را یکی دیگر از دستاورد‌ها و برکات حضور آیت الله نمازی در شهرستان کاشان برشمرد.

کاشانی نژاد یادآور شد: به پاس خدمات ۱۴ ساله آیت الله نمازی در کاشان، سال گذشته آیین تجلیل و تکریم از شخصیت وی با عنوان «مجاهد مهاجر» با حضور مسؤولان شهرستان کاشان و سران کشوری و دانشجویان و اساتید دانشگاه کاشان برگزار و از شخصیت علمی، مبارزاتی، جانبازی و تفسیری ایشان تجلیل و در این مراسم از سه کتاب زندگینامه آیت الله نمازی با عنوان «فقیه مهاجر و مجاهد» و کتاب «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و کتاب «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» رونمایی شد.

لازم به ذکر است، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از رحلت آیت الله مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان از سال ۱۳۸۵ به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان انتخاب شد و بعد از ۱۴ سال به دلیل مجروحیت شیمیایی دوران دفاع مقدس جای خود را به شهید آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه سابق کاشان داد و امروز نیز حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی به عنوان پنجمین امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در کاشان از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات