۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۷۵۰۷۲۷
آیت الله اعرافی:

طلاب و روحانیون وصیت نامه های نورانی و درس آموز شهدا را مطالعه کنند

طلاب و روحانیون وصیت نامه های نورانی و درس آموز شهدا را مطالعه کنند
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به مناسبت برگزاری یادواره ۵۸۰ شهید طلبه و روحانی پایتخت پیامی صادر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به مناسبت برگزاری یادواره ۵۸۰ شهید طلبه و روحانی پایتخت پیامی صادر کرد که متن پیام بدین شرح است:

️شهداء هم چون ستارگان آسمان راهنمای زمینیان در شرایط سخت فتنه های حیرت و جهالت هستند خط نور خونین ایشان هم چون ستارگان دنباله دار از زمین تا آسمان عرش الهی امتداد یافته است.

️شهیدان این انسان های اهل بصیرت در زمانه حیرت ها چشمان بیدار و هوشیار مردمان هستند؛ و هم چون ماه شب هنگام در زمان تمام آن چراغ پر فروغ الهی در تاریکی ظلمات جهالت بی گمان ملتی به کمال می رسد و از نقص و عیب می دهد که در میر کمالات خویش بهره مند از چشم و چراغی باشد که راهنما و دستگیر ایشان در همه اعصار و ازمان به ویژه در هنگامه تاریکی فتنه ها باشد.

️یاد کرد و بزرگداشت شهیدان به ویژه شهدای ارجمند روحانیت، این پاسداران قلم و جهاد و اجتهاد، به منزله تکریم خط سرخگین حماسه و شهادت است.

️همانانی که دو بال علم و عمل را به کار بستند تا در مقام جامع اسمی ذو الجلال و الاکرام، هدایت ارائه طریق را با ایصال الی المطلوب بیا میزند تا هم چشم و چراغ ملت باشند و هم عروه الوثقی و حبل الله علم و عمل و جهاد و اجتهاد این عالمان شهید به عنوان اختران فروزان آسمان و حبل الله و ریسمان الهی از باب و ابتغوا الیه الوسیله، همان وسایل الهی برای سالکان طریق حقیقت و عدالت و صلح و سعادت است تا بتوان با تمسک به ایشان در سیر الی الله بر براق نور سوار شد و سعادت دنیوی و اخروی را به هم پیوند زد و خوشبختی را همزمان با آرامش و آسایش به آغوش کشید و از هیچ تهدیدی نهراسید و در دام هیچ فتنه ای گرفتار نیامد و پیروز و سربلند به توفیق و مدد الهی بیرون آمد و به مقصود در مقصد رسید.

️تاریخ هرگز فداکاری و ایثارگری و پیشگامی عالمان فرهیخته روحانیت را فراموش نمی کند. آنانی که در هر خطیری خطر کرده و میدان دار علم و عمل بودند شهیدان الهی که در یک دست کتاب الله و در دست دیگر ابزار و وسایل جهاد در میادین و ساحات گوناگون را به دست داشتند.

️آنانی که گاه در ساخت نظامی و در عرصه دفاع مقدس به شمشیر و سلاح و گاه دیگر در ساحت بهداشت و درمان با سلاح توسل و ایمان و درمان و گاه در میدان جهاد تبیین یا جهاد اقتصادی به اقتضای هر زمان و مکان به تبعیت از فرمان ولی فقیه که عصاره وصیت شهیدان است جان برکف شتافتند و جان شیرین به کف داشتند تا غمی از دلی بزدایند و اشکی از گوشه چشمی بردارند و دلی را شاد کنند.

️در پایان ضمن توصیه طلاب و روحانیون عزیز به مطالعه و بهره مندی از وصیت نامه های نورانی و درس آموز شهدای والا مقام و نیز بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای مظلوم غزه از برگزار کنندگان و دست اندرکاران کنگره شهدای روحانی استان تهران صمیمانه قدردانی کرده و توفیق روزافزون همگان در ترویج فرهنگ شهادت را از خداوند متعال خواستارم.

ارسال نظرات