۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۵۰۸۴۲
آیت الله اعرافی تاکید کرد؛

لزوم پیوست پژوهش های حوزوی به تبلیغ/ادامه راه انقلاب اسلامی بر دوش اساتید و طلاب حوزه است

لزوم پیوست پژوهش های حوزوی به تبلیغ/ادامه راه انقلاب اسلامی بر دوش اساتید و طلاب حوزه است
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که نیاز پژوهشی جامعه امروز بیش از مقدار پژوهش هایی است که در حوزه های علمیه تحقق پیدا می کند بر لزوم افزایش پژوهش ها، پیوست آنها به تبلیغ و معطوف شدنشان به نیازهای جامعه ونظام اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در بیست وپنجمین همایش کتاب سال حوزه و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه که صبح امروز در سالن همایش مدرسه دارلشفاء فیضیه برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در پی آمدن انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه دارای نقشی بی همتا و بی بدیل است.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جمع بندی دقیق و جامع از حقایق انقلاب اسلامی است و رهبر انقلاب در این بیانیه، انقلاب اسلامی را آغازی از صفر دانستند که این انقلاب از صفر شروع شد و امروز باید این مسئله مورد توجه ما باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: در قبل از انقلاب اسلامی هیچ جنبشی به جامعیت انقلاب اسلامی ایران نبودند و همه آنها درون مایه های ضعیف داشتند که نمی توانستند الگویی برای انقلاب اسلامی باشند؛ درحالی که انقلاب اسلامی دارای مایه های قوی و حماسه ای نو بود که تحقق پیدا کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی برآمده از متن مردم و رهبری آن بود و هیچ کس نمی تواند بگوید انقلاب اسلامی برای ماست؛ چراکه هیچ سهامداری برای انقلاب اسلامی به جز مردم و امام راحل نیست و این رهبری امام و تبعیت مردم از فرمان امام خمینی(ره) بود که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و هیچ جریانی در این امر سهیم نمی باشند.

آیت الله اعرافی با بیان این که انقلاب اسلامی با یک هدف اجتماعی بود اظهار داشت: همه این اهداف پایه های رویی انقلاب اسلامی بود؛ اما پایه های باطنی آن برآمده از روح و درون مایه اسلام و اندیشه اصیل اسلامی با قرائت از اجتهاد بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها مربوط به ایران اسلامی نیست؛ بلکه پیام آن برای همه بشریت معاصر است و تصور غلطی می کنند کسانی که اعتراض دارند که چرا ایران از برخی از جریان ها و کشورها حمایت می کند.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: در همه عالم، پیام ناب انقلاب اسلامی و اندیشه گهربار امام راحل، مشتری دارد و این نفوذ از جنس بعثت رسول گرامی اسلام است؛ نه از جنس سلطه و اشغالگری.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ادامه راه انقلاب اسلامی بر دوش اساتید و طلاب حوزه های علمیه است تا نیازهای آینده نظام اسلامی را با روش های مناسب برطرف کنند.

لزوم پیوست پژوهش های حوزوی به تبلیغ/ادامه راه انقلاب اسلامی بر دوش اساتید و طلاب حوزه است

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری بیست وپنجمین همایش کتاب سال حوزه و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه ابراز کرد: کتاب سال حوزه های علمیه اتفاق بسیار مهمی است و الحمدالله در امسال شاهد رشد قابل توجه در پژوهش ها و آثار هستیم و این همایش جلوه گری داشته های پژوهشی حوزه های علمیه است.

وی افزود: باید داشته و نداشته های پژوهشی حوزه های علمیه احصا شده و ارائه شود تا درراستای برطرف شدن نیازهای پژوهشی حوزه های علمیه گام های موثرتری برداشته شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به کسب رتبه نهم رشته حدیث در آثار پژوهش های حوزوی اظهار داشت: متاسفانه پژوهش های مرتبط با حدیث در ضعف قرار دارد و نیاز داریم تا طلاب و پژوهش های حوزوی ورود بیشتر و مناسب تری در این زمینه داشته باشند؛ همچنین است پژوهش های مرتبط با ترجمه.

مدیر حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: نیاز پژوهشی جامعه امروز بیش از مقدار پژوهش هایی است که در حوزه های علمیه تحقق پیدا می کند و باید علاوه بر افزایش پژوهش ها، پیوست پژوهش ها به تبلیغ و معطوف به نیازهای جامعه ونظام اسلامی باشد.

ارسال نظرات